Социјалната трговија: Трансформирање на однесувањето на потрошувачите и клучни стратегии за успех

Социјалната трговија (social commerce) ги комбинира е-трговијата и социјалните медиуми, овозможувајќи им на корисниците да купуваат производи преку платформите на социјалните медиуми. Една од придобивките од инкорпорирањето на платформите за социјални медиуми во стратегиите за е-трговија е можноста за пристап до огромните кориснички бази како Facebook и Instagram. Овие платформи имаат милијарди активни корисници, што ги прави идеални за рекламирање производи и услуги.

Социјалната трговија, исто така, им овозможува на компаниите да користат содржина генерирана од корисниците и социјалното влијание. Клиентите можат да ги споделат своите искуства, прегледи и препораки со пријателите, влијаејќи на нивните одлуки за купување. Овој социјален доказ помага да се воспостави кредибилитет и доверба за брендовите.

Купувањето е поудобно и подостапно преку социјалната трговија. Корисниците можат да прелистуваат каталози, да најдат производи и да купуваат без да ја напуштат претпочитаната платформа за социјални медиуми. Оваа практичност ги зголемуваат стапките на конверзија и задоволството на клиентите.

Социјалната трговија, исто така, нуди можности за ангажирање и интерактивни шопинг искуства. Брендовите можат да создадат привлечни искуства преку live видеа (во живо) , интерактивни анкети, објави за купување, кои го зголемуваат ангажманот и продажбата на клиентите.

Револуција во онлајн трговијата

Платформите на социјалните медиуми влијаеја на мислењето на потрошувачите и на одлуките за купување. Според истражувањето на PwC, 45% од онлајн купувачите ширум светот биле под влијание на препораките на социјалните мрежи пред да купат. 

Карактеристики за купување: Платформите за социјални медиуми воведоа различни функции за купување кои им овозможуваат на корисниците да купуваат без да ја напуштат платформата. На пример, функцијата „Шопинг“ на Instagram им овозможува на бизнисите да ги означуваат производите во објавите и приказните и да истражуваат, обезбедувајќи беспрекорно искуство за купување. (Во Македонија сеуште неможе целосно да се процесира исплаќање преку ,,Шопинг” опцијата, но може да се види артиклот или услугата и неговата цена )Според Facebook, 70% од корисниците го посетуваат Инстаграм за да откријат нови производи, нагласувајќи го значењето на искуствата на социјалните мрежи што може да се купат.

Влијание на маркетингот на инфлуенсерите: Инфлуенсерите со поголем број следбеници и автентични врски со својата публика можат значително да влијаат на одлуките за купување на потрошувачите. Според истражувањето на Mediakix, 80% од маркетерите сметаат дека маркетингот со инфлуенсери е ефективен, а бизнисите заработуваат 5,20 евра за секое 1 евро потрошено на маркетинг на инфлуенсери, покажувајќи ја неговата вредност во поттикнувањето успех во социјалната трговија.

Сумирајќи, социјалната трговија доживеа огромен раст, менувајќи го начинот на кој потрошувачите се однесуваат и донесуваат одлуки за купување. Со влијанието на социјалните медиуми, мобилните уреди и достапноста на функциите за купување, платформите за социјални медиуми станаа суштински за бизнисите кои имаат за цел да се поврзат со клиентите и да ја зголемат продажбата. Како што продолжува да се развива социјалната трговија, брендовите треба да ги приспособат своите стратегии за да го искористат овој растечки тренд и да го отклучат неговиот огромен потенцијал.

Клучни стратегии за успех во социјалната трговија

За да успеат во социјалната трговија, бизнисите мора да имплементираат ефективни стратегии кои ги максимизираат нивните напори. 

Еве неколку корисни совети за подобрување на иницијативите за социјална трговија:

  • За да се истакнат во социјалната трговија, бизнисите мора да создадат исклучителна  содржина усогласена со (реалниот) идентитет на нивниот бренд додека резонираат со нивната ,,таргет група” . Раскажувањето приказни е многу ефикасна алатка за постигнување на ова, бидејќи им овозможува на бизнисите емотивно да се поврзат со своите клиенти и да ја истакнат уникатната вредност на нивните производи. Дополнително, содржината генерирана од корисниците е моќен инструмент кој може да обезбеди социјален доказ и автентичност, што на крајот влијае на одлуките за купување на другите потенцијални клиенти.
  • За да се негува доверба и кредибилитет, препорачливо е да се користат социјални докази како што се прегледи од клиенти, оценки и соработки со влијателни лица. Поттикнувањето на задоволните клиенти да ги споделат своите искуства и повратни информации може многу да помогне кон градење на силна репутација на брендот. Соработката со релевантни инфлуенсери, исто така, може да го претстави брендот на потенцијални клиенти, да ја зголеми видливоста и да ја поттикне продажбата преку нивните препораки и одобрувања.

  • Редовното следење на перформансите и оптимизацијата се клучни за успехот во социјалната трговија. Користењето аналитички алатки за следење на клучните метрики како што се стапките на ангажирање, стапките на конверзија, стапките на кликање и генерираните приходи е од суштинско значење за рафинирање на содржината на социјалните медиуми, рекламните кампањи и севкупната стратегија за социјална трговија. Да се биде ажуриран за трендовите, карактеристиките и најдобрите практики во социјалната трговија е исто така важно, бидејќи им овозможува на бизнисите да истражуваат нови технологии и можности за социјална трговија, на крајот држејќи ги пред конкуренцијата.

    Следејќи ги овие стратегии, бизнисите можат да ги оптимизираат своите напори за социјална трговија, да го поттикнат ангажманот на клиентите и да ја зголемат продажбата.

Надминување на предизвиците и најдобрите практики во имплементацијата на социјалната трговија

Спроведувањето на социјалната трговија може да создаде одредени предизвици за бизнисите. Сепак, овие предизвици можат ефикасно да се надминат со правилни стратегии и практики.

  • Мерењето на повратот на инвестицијата (ROI) на напорите за социјална трговија може да биде тешко, но постојат начини да се надмине овој предизвик. Прво, важно е да се користат алатки за следење и аналитика, како што се следење Pixel, ознаки или параметри на UTM. Овие алатки ви помагаат да го следите и измерите влијанието на вашите активности во социјалната трговија, а аналитичките платформи може да обезбедат увид во однесувањето на клиентите и конверзиите. Ова вклучува имплементирање механизми за следење кои прецизно ја прикажуваат продажбата на соодветните канали или кампањи на социјалните медиуми, овозможувајќи попрецизна проценка на рентабилноста.

 

За да се создаде позитивно искуство во социјалната трговија, важно е ефективното управување со очекувањата на клиентите. Размислете за следните практики:

  • Обезбедете точни информации за производот: проверете дали описите, сликите и цените на вашите производи се прецизни и ажурирани. Избегнувајте да давате какви било погрешни или претерани тврдења.
  • Поставете реални очекувања за испорака и исполнување: Соопштете ги временските рокови за испорака, трошоците за испорака и политиките за враќање. Ако се појават проблеми со испораката или исполнувањето, решете ги веднаш за да се осигурите дека клиентите се задоволни.
  • Понудете одговорна корисничка поддршка: Одговорете на барањата на клиентите, решавајте ги проблемите и обезбедете навремена помош. Веднаш одговарајте на коментари, пораки и прегледи за да ја покажете вашата посветеност на задоволството на клиентите.

 

Воспоставување доверба и кредибилитет: Довербата е од витално значење за успешна социјална трговија. За да го постигнете ова, следете ги овие практики:

  • Охрабрете ги препораките од клиентите: активно барајте и прикажувајте повратни информации и прегледи од клиентите. Позитивните критики и препораки обезбедуваат социјален доказ и градат кредибилитет.
  • Вклучете се автентично со клиентите: Одговорете на барањата, коментарите и прегледите на клиентите инстантно и искрено. Решавајте ги сите прашања или поплаки транспарентно и емпатично.
  • Користете содржина генерирана од корисници (UGC): Охрабрете ги клиентите да ги споделат своите искуства со вашите производи преку UGC (User Generated Content/ Содржина генерирана од корисниците). Прикажете го UGC на вашите платформи за социјални медиуми за да ја покажете автентичноста и да изградите доверба.

 

За да се успее во социјалната трговија, од суштинско значење е постојаното подобрување и прилагодување. Еве неколку совети за тоа како да останете ажурирани:

  • Следете ги трендовите и карактеристиките на социјалните медиуми со редовно истражување на новите функционалности понудени од платформите на социјалните медиуми (На пример новите updates на инстаграм) .
  • Спроведете A/B тестирање за содржината на социјалните медиуми, рекламните кампањи и корисничкото искуство за да експериментирате со различни стратегии и да идентификувате што најдобро резонира со вашата целна публика. (А/Б тестот е метод за споредба на две варијации на реклама, дел од содржината или друг материјал за да можете да видите која верзија ви дава подобар резултат)

 

 

За да се обезбеди одлично искуство со клиентите и да се зајакне социјалната трговија, бизнисите треба да ги следат најдобрите практики и да се справат со заедничките предизвици. Имајте на ум дека социјалната трговија константно се менува, така што да се биде флексибилен, да се прилагодувате на повратните информации и да се ажурираат стратегиите засновани на трендови е од суштинско значење за успехот.

 

Извори:

https://blog.knowit.eu/social-commerce-harnessing-the-power-of-social-media

https://www.investopedia.com/articles/basics/10/guide-to-calculating-roi.asp

https://www.spinutech.com/digital-marketing/analytics/conversion/what-are-utm-codes-utm-tracking-explained/

What is User-Generated Content? And Why is it Important?

Поврзани содржини