Како до совршенa pitch презентација за вашиот startup?

Обемот на вниманието на VC (venture capitalists – приватни инвеститори кои обезбедуваат капитал на компании со висок потенцијал во замена за удел во компанијата) станува сè пократко. Но, концизен, атрактивен и ефективен дизајн на презентацијата може да го привлече нивниот интерес.

Бројот на стартапи и претприемачки инвестиции драстично порасна во услови на неизвесност во изминатите неколку години. Иако стекнувањето средства за бизнис никогаш не било лесно, VC сега трошат помалку време од кога било гледајќи во секојa презентација. Особено во ера кога времето е пари, VC не само што кажуваат „не“ на неколку можности – тие кажуваат „не“ во масовно ниво.

Една од водечките VC компании, Andreessen Horowitz, открива колку е тешко да се слушне „да“. Според интервјуто на Marc Andreessen, фирмата инвестира во само 0,7% од стартапите што нејзиниот тим ги истражува секоја година. Иако компанијата не ги открива сите свои тајни за селекција во видеото, таа ја нагласува важноста на презентацијата.

Совршена презентација (анг. Pitch deck) може да биде пресвртна точка за основачот кој бара финансирање. Тоа е шанса да ја раскажете својата приказна и да ги покажете вашите таленти, бизнис или занает. Овозможувањето на совршена палета на презентацијата ви овозможува пристап до инвеститор кој би можел да обезбеди трансформациски капитал за вашиот бизнис, што го прави најважниот дел од успешен состанок со VC.

Конструирајте совршен startup pick deck

За жал, повеќето pitch decks не успеваат да ги импресионираат VC од една едноставна причина: тие не се напишани со нивните потреби како основа. Ова му олеснува на VC брзо да каже „не“.

Во тоа лежи важноста на пишување на pitch deck преку објективот на VC. Секако, секој VC бара различни критериуми. Некој би сакал да види огромен адресибилен пазар. Друг може да биде придвижен со иновативни решенија за проблем кој е критичен за мисијата или оригинални концепти. Сепак, без разлика кои фактори се издвојуваат за поединци, сите VC ќе бидат повеќе мотивирани да инвестираат во стартап, ако презентацијата е ветувачка.

 

Мапирање на привлечен VC pitch deck

Најдобар начин да го испланирате вашиот pitch deck како претприемач е прво да мислите на вашата VC публика, а на крајот вашите лични желби. Во спротивно, VC може да не следат повеќе од три слајдови.

Без разлика дали сте нови за пишување pitch decks или сте направиле многу, следните правила треба да станат составен дел од вашата следна презентација.

  1. Моќта на шест

Според DropBox DocSend, инвеститорите значително го зголемиле времето што го трошат на конкурентниот пејзаж, производ и секцијата за бизнис моделот во pitch decks. Без оглед на тоа што VC имаат приоритет, сепак, сите тие ќе сакаат да видат цврсто уверување за да можат лесно да ги најдат деталите за кои се грижат. Тоа е местото каде што „моќта на шест“ може да помогне.

Премногу претприемачи ги преоптоваруваат своите слајдови на VC pitch deck со бои, слики и преизобилство зборови. За подобри резултати, принудете се да се стремите кон помалку од шест точки на страница и шест или помалку зборови за секоја точка. Додадете визуелизации, доколку е потребно, но никогаш не надминувајте 36 зборови како дел од bulleted points.

 

  1. Размислувајте кратко и слатко

Вашиот pitch deck не е роман. Тоа е синтеза на најважните детали за вашиот стартап. Во повеќето случаи, VC трошат помалку од четири минути гледајќи во презентациите, така што ако ја одржувате вашата презентација кратка, VC активно ќе слушаат што имате да кажете.

Која е штетата во поднесувањето на pitch decks? VC веројатно нема да го поминат слајдот три. Запомнете, инвеститорите не го користат вашиот pitch deck за финансирање за да одлучат дали веднаш да ја финансираат вашата компанија. Наместо тоа, VC го користи pitch deck како одлучувачки фактор за последователен разговор. Со други зборови, треба да ги прикачите вашите ставки за прелевање во дополнителни слајдови што можете да ги користите како додаток за време на идните размени.

 

  1. Изчистете ја вашата презентација од неефикасност

Единствениот начин да се намали масивниот pitch deck е да се уреди секој аспект од проектот внимателно. Вашиот pitch deck не треба да надминува 15 или 20 слајдови, но може да биде тешко да се избришат ​​зборовите за кои било потрошено многу време при составување. Подобар пристап е да се работи на многу специфичен преглед на слајдови. Прегледот ќе ви помогне да ги задржите вашите слајдови на целта без да исечете нешто што можеби било важно.

Создадете редослед на слајдови кои најдобро ќе претстават една целина. Започнете со насловниот слајд по кој ќе следи слајд за вашето решение. Потоа додадете два слајдови посветени на проблемот што го решавате. После тоа, вклучете серија слајдови што ја прикажуваат промената на парадигмата, студии на случај, вашиот бизнис модел на стартап, вашата стратегија за излегување на пазарот, валидација на производот и вашите петгодишни проектирани финансии. Завршете со слајд со членовите на вашиот тим и слајд што објаснува како VC можат да контактираат со вас.

 

  1. Инвестирајте во професионален дизајн на VC pitch deck

Можеби изгледа дека VC ги носат сите свои одлуки според бројки, но добро конципираните дизајни на презентациите сè уште можат да ги привлечат и да го задржат нивното внимание. Во дел од Прирачникот за претприемачи, еден ангел инвеститор објаснува како може да го процени вреднувањето на стартапот врз основа на атрактивноста на презентациите. Според тоа, кога ќе наидат на презентација што изгледа како да е третирана со грижа и почит, кај нив се создава поголемо внимание и поголема заинтересираност.

Ако не сте вешти во дизајнирање силни и уверливи презентации, најдете некој што е. Вреди да го препуштите дизајнот на професионалец кој може да направи да изгледа уредно и привлечно. Размислете за тоа на следниов начин: парите што ги трошите на дизајнот на презентацијата може да предизвикаат големи приноси на вашиот бизнис доколку VC се одлучат да ве контактираат откако ќе ја видат.

 

Истакнете се, направете го вашиот pitch deck поконкретен и поуреден и гледајте како VC покажуваат поголем интерес за она што имате да го кажете. 

Страници на кои може да најдете темплејти за презентации: