Новости од е-трговија

Европскиот промет во е-трговија достигна 887 милијарди евра во 2023 година

Минатата година, B2C е-трговијата во Европа генерираше номинален промет од 887 милијарди евра. Ова претставува мало зголемување од 3 проценти во споредба со претходната година, кога прометот изнесуваше 864 милијарди евра. Сепак, постојат големи регионални разлики.

Е-трговијата во Европа растеше во последните неколку години, но нејзиниот развој значително забави по растот за време на пандемијата со COVID-19. Според најновиот Европски Извештај за е-трговија на Ecommerce Europe и EuroCommerce, европскиот B2C сектор ја зголеми својата номинална заработка од 864 милијарди евра во 2022 на 887 милијарди евра во 2023 година.

Разлики помеѓу регионите

Извештајот исто така ги анализира поединечните региони во Европа. Пазарот на B2C е-трговија во Западна Европа забележа пад од 1 процент минатата година, генерирајќи промет од 596 милијарди евра. Во меѓувреме, Јужна Европа и Источна Европа покажаа силни стапки на раст од 14 и 15 проценти, со заработка од 166 милијарди евра и 17 милијарди евра, соодветно. Јужна Европа и Источна Европа забележаа најсилен раст во прометот на е-трговија.

Покрај тоа, B2C онлајн прометот во Централна Европа порасна за 8 проценти, достигнувајќи 79 милијарди евра. Пад беше видлив и во Северна Европа, каде што прометот се намали за 5 проценти, достигнувајќи 56 милијарди евра на крајот на годината.

Стабилизирање на инфлацијата

Според истражувачите, инфлацијата доведе до пад од 3 проценти во прометот на е-трговијата. Сепак, изгледа дека инфлацијата е во опаѓање. Помеѓу 2022 и 2023 година, инфлацијата се намали од 8,5 на 6,1 процент.

Очекуван раст од 8% на европскиот B2C промет во 2024 година

Дополнително, се очекува стапката на инфлација во 2024 година уште повеќе да се намали, достигнувајќи нормално ниво од 2,7 проценти. Ова ќе резултира со поголема доверба на потрошувачите и поголеми трошења во Европа. Поради тоа, истражувачите предвидуваат раст од 8 проценти во B2C прометот на е-трговијата низ континентот.

„Е-трговијата останува динамична“

„Нашиот извештај покажува дека е-трговијата останува динамична и нуди значителни можности за раст преку технолошки напредоци и силна побарувачка на потрошувачите за одржливост“, изјави Кристел Делберг, Генерален директор на EuroCommerce. „Сепак, се соочува со многу предизвици како што се глобалната конкуренција, различните нивоа на технолошка адаптација или справување со новото законодавство на ЕУ. Способноста на бизнисите да иновираат и да се адаптираат на овие променливи услови ќе биде клучна за нивниот успех во ова конкурентно опкружување, како и фер спроведувањето на законодавството на ЕУ за сите компании кои продаваат на потрошувачи во ЕУ од страна на европските власти.“

Извор: ecommercenews.eu