Европската е-трговија е на пат да оствари значителен раст во следните пет години. Според предвидувањата на Forrester, онлајн продажбата во Европа ќе порасне од 389 милијарди евра во 2024 година на 565 милијарди евра до 2029 година. Овој раст значи дека онлајн купувањето ќе заземе уште поголем удел во вкупната малопродажба.

Анализа на петте најголеми европски економии
Овие податоци доаѓаат од најновата студија на Forrester, реномирана американска истражувачка компанија. Извештајот ги анализира петте најголеми економии во Западна Европа: Франција, Германија, Италија, Шпанија и Обединетото Кралство. Во 2023 година, Forrester веќе предвиде годишна стапка на раст на онлајн продажбата од 9,2% до 2028 година.
Годишен раст од 7,8%
Во најновиот извештај, оваа стапка на раст е ревидирана на 7,8% во периодот од 2023 до 2029 година. Дополнително, во овие пет пазари, онлајн продажбата ќе достигне 21% од вкупната малопродажба до 2029 година. Во 2024 година, овој удел изнесуваше 16%.
Традиционалната малопродажба расте со побавно темпо
Иако е-трговијата во Европа ќе оствари значителен пораст, офлајн продажбата ќе расте со побавна динамика. До 2029 година, традиционалната малопродажба ќе има годишна стапка на раст од само 1,7%. За споредба, во 2023 година оваа стапка изнесуваше 4,1%, додека во 2022 година достигнуваше 8,9%.
Обединетото Кралство како лидер во европската е-трговија
Кога ги анализираме пазарите поединечно, Forrester прогнозира дека Обединетото Кралство ќе биде доминантен играч во европската е-трговија. Се очекува дека до 2029 година, онлајн продажбата во оваа земја ќе достигне 207 милијарди евра (или 176 милијарди британски фунти). За споредба, во 2024 година овој износ беше 152 милијарди евра (130 милијарди фунти).
Германија исто така ќе забележи раст, од 97 милијарди евра во 2024 година на 146 милијарди евра до 2029 година. Во Франција, онлајн приходите ќе достигнат 106 милијарди евра во 2029 година, во споредба со 73 милијарди евра во 2024 година.
Онлајн продажбата во ОК ќе достигне 32% од вкупната малопродажба
Во Обединетото Кралство, онлајн продажбата ќе сочинува 32% од вкупната малопродажба до 2029 година, додека во Германија овој удел ќе изнесува 21%. Во Франција, уделот на онлајн продажбата ќе достигне 17%. Дополнително, овие региони ќе станат центри за раст поттикнат од маркетплејсите, според Forrester.
Редефинирање на малопродажниот пејзаж
„Растот на онлајн продажбата го трансформира малопродажниот сектор, давајќи им можност на бизнисите да го прошират својот клиентски базен преку поголема удобност и персонализирано искуство при купувањето“, вели Џитендер Миглани, главен аналитичар во Forrester. „Европските трговци треба да размислуваат за инвестиции во напредни дигитални платформи и интегрирање на омниканални стратегии за да одговорат на растечката онлајн побарувачка. Доброто корисничко искуство, и онлајн и офлајн, ќе биде клучно за доминација на пазарот во наредната деценија.“