eCommerce во 2022 – трендови за кои треба да знаеш

Средина на 2022 година е и сега е погоден момент да се разгледаат трендовите што влијаеја и ќе влијаат до крајот на оваа година.

Ако сте играч во eCommerce индустријата, не ви е туѓа потребата да се прилагодите на променливата динамика на пазарот по две години невидена промена воведена од пандемијата.

Во оваа статија ќе опфатиме некои од  најзначајните трендови што го и ќе го обликуваат пазарот во периодот што следи.

Но, пред да навлеземе во детали, да одвоиме малку време за да го разбереме долгиот пат што го поминавме за да стигнеме до оваа етапа.

Патот до овде

Електронската трговија како што ја знаеме започна во 1995 година. Претходните повторувања на она што тогаш се нарекуваше „телешопинг“ се засноваа на врските помеѓу телефоните, телевизорите и компјутерите – сè на сè, гломазен систем што не ја најде својата стабилна основа додека интернетот не го направи тоа остварлив концепт.

Предвидувањата во тоа време беа дека, на крајот, сите пазарувања ќе бидат направени преку Интернет, па започна револуцијата, проследена од PayPal во 1998 година. Напредокот во технологијата на платежни картички, шифрирањето и другите безбедносни протоколи им олесни на луѓето да им веруваат на онлајн каналите, отворајќи нов свет на погодност за луѓето кои живееле на оддалечени локации или не можеле да патуваат за да купуваат.

Онлајн трговците најдоа нова глобална публика и ги прифатија промените, додека други го фаворизираа традиционалниот бизнис модел. Со текот на времето, се чинеше дека помладите генерации почнаа да претпочитаат е-продавници наместо продавници со тули и малтер. Купувањето во физички продавници се трансформираше, а многу трговци се мачеа да најдат рамнотежа.

Всушност, она што се случува сега не е целосно вознемирувачко. Трговијата, генерално, се движи во оваа насока веќе подолго време. Единственото изненадување е што тоа се случи толку брзо. Гледаме трендови во е-трговијата кои се случуваат токму сега, а експертите од индустријата претходно предвидуваа дека ќе се манифестираат во следните десет години.

Според Statista, онлајн трговијата се очекува да достигне 5,4 трилиони долари во 2022 година, што означува раст од над 500% од 2014 година.

 

Иднината на електронската трговија

Онлајн купувањето продолжува да расте на глобално ниво, забрзано со пандемијата во 2020 година и потребата за бесконтактна трговија. До 2024 година, сајтовите за е-трговија ќе поседуваат повеќе од 21% од глобалниот пазар. Новите технологии, вклучувајќи испорака со дрон, гласовно пребарување и купување од социјалните мрежи, поттикнуваат иновации и интерес во просторот.

Почетните предизвици на онлајн купувањето, вклучително и недостатокот на лична интеракција, тешкотиите со пробните производи и долгото време на испорака, се минато. На нивно место, иновативните страници за е-трговија воведоа прегледи на видео, augmented reality и прегледи, користејќи машинско учење за да ги одредат преференциите и да го персонализираат искуството за купување преку Интернет. Мега-магацините овозможуваат брза испорака и гарантирана достапност на залиха. Купувањето преку Интернет е попаметно, побрзо, побезбедно и искуството е полично од кога било досега.

Не знаеме сè што носи eCommerce иднината, но знаеме дека иднината е светла.

 

Топ еCommerce трендови во 2022

Најзабележителната промена што влијаеше на пазарот за е-трговија во текот на минатата година е фундаменталната промена во моделите и однесувањата за купување на потрошувачите – директен резултат на пандемијата. Оваа промена предизвика зголемени очекувања во врска со тоа што луѓето очекуваат од нивните онлајн искуства.

Па, како ќе се одвива сето ова во 2022 година?

    • Personalization is King

Со оглед на тоа што толку многу трговци на мало се префрлаат или ги зголемуваат своите понуди за е-трговија како одговор на пандемијата, пазарот е поконкурентен и пoполн од кога било. 

Покрај тоа, продолжените lockdown-и резултираа со фундаментална промена во демографијата за тоа кој купува онлајн. Пред пандемијата, првенствено милениумците со технолошки познавања и Gen-Z’s ги посетуваа онлајн продавниците. Сега, постарите луѓе станаа поудобни со овој модел – што бара трговците на мало да ја подигнат играта на персонализација.

Интересно, бидејќи толку многу потрошувачи се навикнати да купуваат преку овој модел, повеќе од нив се подготвени да ги споделат своите податоци.

Е-трговците кои размислуваат напред, кои ги анализираат нивните податоци, ги хиперперсонализираат на нивните производи и ги опфаќаат овие напори ќе бидат оние во кругот на победниците во 2022 година.

 

    • Подемот на Chatbots

Ајде да се соочиме со тоа – луѓето имаат ограничен опсег на внимание и ограничено трпение кога прелистуваат онлајн. Ако на потрошувачите им требаат повеќе информации за производот за кој се заинтересирани, имате златен, но сепак ограничен прозорец на можности да одговорите на нивните прашања и да ја обезбедите продажбата.

Еве каде улогата на чет-ботови станува засилена. Иако овие виртуелни агенти не се сосема нови, технолошкиот напредок во вештачката интелигенција ги претвори во моќна алатка за управување со односите со клиентите (CRM) во последниве години.

 

    • Augmented и Virtual Reality

Само разгледајте ги овие неодамнешни статистики:

      • 71% од потрошувачите велат дека би биле склони почесто да купуваат со еCommerce брендови кои користат виртуелна реалност.
      • Како одговор, над 120.000 продавници ќе користат проширена реалност (AR) во 2022 година за да го збогатат искуството за купување преку Интернет што им го нудат на своите е-купувачи.

Augmented Reality и Virtual Reality ги решаваат најочигледните проблеми со онлајн купувањето на купувачите. Како знаат дека она што ќе го купат ќе изгледа како во продавница кога ќе пристигне пред нивната врата? Нестатичкиот, тридимензионален преглед на производите им дава на купувачите поголемо ниво на самодоверба дека ќе бидат задоволни кога конечно ќе ги добијат своите производи.

 

    • Гласот е повторно кул

Како чет-ботови, виртуелните асистенти како Alexa на Аmazon и Siri на Apple постојат со години.

Но, пресекот на виртуелните асистенти со овозможен глас и eCommerce ќе експлодира во годината што следи. Бројот на гласовни купувачи се очекува да се зголеми за 55%, достигнувајќи вредност од 40 милијарди долари.

 

    • Зелена практика

Според Harvard Business Review, 65% од потрошувачите сакаат да купуваат производи од брендови кои покажуваат вистинска посветеност на одржливи деловни практики.

Предвидуваме е-тргоци кои ќе го покажат својот фокус на еколошки здрави практики кои ќе доминираат на нивниот пазар во оваа и во годината што следи.

 

    • Флексибилни опции за плаќање

Нема ништо полошо од тоа да стигнете до вашата количка за да платите за вашпте нарачани производи само за да откриете дека е-продавницата не го прифаќа вашиот претпочитан начин на плаќање. За е-трговците, најлошиот исход од таков настан е тоа што потрошувачите ги напуштаат своите колички.

За да ги минимизирате шансите ова да ви се случи, погледнете да го диверзифицирате начинот на кој луѓето можат да плаќаат за производи или услуги во вашата продавница – особено ако во моментов нудите само опции за чек или кредитна/дебитна картичка.

 

  • Приватноста на клиентите е фокусот

Новите и засилени регулативи во врска со тоа што трговците се и што не смеат да прават со податоците за нивните клиенти – и со кого ги споделуваат – се прашања што ниту еден eCommerce провајдер не може да си дозволи да ги игнорира.

Последиците од непочитување на овие правила за усогласување може да бидат сериозни, вклучувајќи големи казни и штета на угледот. Затоа, направете ја домашната задача и погрижете се да останете во согласност со прописите што влијаат во нашата земја и индустрија.

 

    • Приоретизација на Data Backup and Recovery

Податоците се една од највредните работи што ги поседува е-продавницата. Без овие сознанија, би било невозможно да се натпреваруваме; брендот нема да може да ги предвиди идните потреби или трендовите на проектот.

Вашата онлајн продавница може да се изгуби поради повеќе причини. Случајно бришење од вработен, прекин на струја, злонамерен напад или губење на простории поради пожар или поплава може брзо да ги уништи серверите и компјутерите во просториите. Како таква, од клучно значење е да имате проактивна стратегија за резервна копија на Cloud за да се осигурате дека вашите податоци и дигитални средства се зачувани.

 

    • Употреба на вештачка интелигенција (AI)

Вештачката интелигенција не е нов тренд, но нејзината употреба ќе се промени и ќе се смени во наредниот период. Додека многу компании за е-трговија веќе користат вештачка интелигенција за да го персонализираат искуството за купување преку Интернет, ботови со вештачка интелигенција ќе преземат должности како нарачување акции, правење лични препораки и анализирање канали за да стигнат до одредени клиенти.

 

Поврзани содржини