Новости од е-трговија

Доминација во прекуграничната е-трговија – кој е на врвот?

Која е-компанија е вистинскиот победник во глобалната трговија? За секој експерт во оваа индустрија, одговорот секогаш ќе вклучува две имиња: Amazon и Alibaba. Двете компании се лидери на своите континенти, но една од нив значително ја надминува другата. Секоја страница на ECDB за онлајн маркетплејсите ги наведува земјите во кои платформата е активна. Но, широката географска покриеност не значи автоматски дека платформата генерира голем прекуграничен обем на продажба. Ова станува јасно кога ќе се анализираат топ 10 прекугранични маркетплејси.

Како Amazon и Alibaba ја движат прекуграничната трговија?

Amazon и Alibaba се двете најголеми прекугранични компании во светот. Двете се лидери на свој начин: клиентски ориентираниот пристап на Amazon му донесе успех во многу различни земји. Како резултат, прекуграничниот GMV на Amazon далеку го надминува секој друг конкурент во оваа индустрија.

Во 2023 година, Amazon генерираше преку 360 милијарди американски долари од прекугранична продажба – сума споредлива со БДП на средна економија како Египет. Во споредба, прекуграничниот GMV на Alibaba е далеку под овој праг.

Но, кинескиот гигант се издвојува на друг начин: Alibaba е сопственик на 4 од топ 10 прекугранични маркетплејси во светот. Од нив, Taobao и Tmall се домашни маркетплејси кои главно оперираат во Кина, но според ECDB податоците, тие генерираат до 5% од нивниот GMV во Југоисточна Азија.

Овие проценти можеби изгледаат мали, но поради огромниот обем на трансакции, дури и мал удел во прекуграничниот пазар е доволен за да ги вметне Taobao и Tmall меѓу глобалните лидери. Во 2023 година, Taobao оствари прекугранична продажба од 19,9 милијарди долари, додека Tmall достигна 13,4 милијарди долари.

Останатите два прекугранични маркетплејси во сопственост на Alibaba се Lazada и AliExpress. Lazada главно е активна во Југоисточна Азија, особено во Индонезија, додека AliExpress има поширока покриеност и е познат како платформа каде потрошувачите можат да најдат одлични зделки на широк спектар на производи.

Топ 10 прекугранични маркетплејси: широка дистрибуција наспроти фокус на специфични региони

Покрај Amazon и Alibaba, останатите маркетплејси во топ 10 имаат различни сопственици. Shopee е во сопственост на Sea Ltd., сингапурски е-компанија кој е силно присутна во Латинска Америка и Југоисточна Азија, особено во Кина, Виетнам и Тајланд.

Останатите маркетплејси во топ 10 вклучуваат eBay, кој има прекуграничен фокус на Европа, како и Zalando, кој исто така има силно присуство таму. MercadoLibre е водечки маркетплејс во Латинска Америка, додека Walmart има ограничени, но големи меѓународни пазари, вклучувајќи ги Канада и Мексико.

Топ маркетплејсите покажуваат дека не е неопходно да се има присуство во многу земји за да се постигне успех во прекуграничната трговија. Наместо тоа, стратегискиот фокус на одредени клучни региони може да биде исто толку ефективен.