[Интервју] Вујичиќ и Тешиќ од Adria Summit: Идејата на самитот е да им се помогне на локалните компании да дејствуваат на пошироко ниво и да ги препознаат бенефитите кои следат

Во изминативе две години можевме да забележиме дека “remote” работењето, онлајн настаните и Zoom повиците се зголемија на огромно ниво, но она што е несомнено е дека на сите ни недостигаат, и со нетрение ги очекуваме настаните и вмрежувањата во живо.

Со цел да надоместат за изминатите две години поминати во изолација, како и да ја доближат дигиталната трговија со сите нејзини компоненти на сите засегнати страни кои се дел од екосистемот на е-трговијата, зборуваме со Борис Вујичиќ и Дејан Тешиќ, организаторите на регионалниот Адриа Самит на тема: „Иднината на дигиталната трговија“, кој ќе се одржи од 5-ти до 8-ми мај во Кемпински Хотел Адриатик, Истра, Хрватска.

Тие ни споделуваат повеќе за тоа од каде доаѓа идејата за овој регионален настан, на што најмногу се фокусира програмата, дали сметаат дека настанот ќе придонесе за проширување на регионалната, како и глобалната мрежа за е-трговија и кои се придобивките од присуството за македонските е-трговци.

За членовите на АЕТМ кои сакаат да присуствуваат на овој настан, обезбедена е специјална цена за присуство со 50% попуст на редовната цена.

АЕТМ: За оние кои штотуку се запознаваат со Adria Summit, дали може да ни кажете повеќе за организаторите на овој прв регионален самит, инспирацијата и целта зад настанот и за кого е наменето учеството на овој настан? Каде се одржува Самитот и колку дена трае?

Вујичиќ: Адриа Самит 2022 „Иднината на дигиталната трговија“ е организирана од тројца професионалци кои се професионалци во областа на организирање конференции и настани – Зоран Торбица, Дејан Тешиќ и јас. Имаме над 20 години искуство во организирање на 6 регионални настани. По две години изолација за време на пандемијата, сфативме дека луѓето со нетрпение очекуваат не само настани за вмрежување, каде што повторно ќе можат физички да се сретнат и разменат идеи, туку, исто така, сакавме да погледнеме во светот по пандемијата; какво е влијанието на пандемијата врз синџирот на снабдување, економијата и особено трговијата? Препознавме дека е-трговијата премина во нова фаза, која може да се нарече дигитална трговија.

Тешиќ: При креирањето на овој настан, очекуваме да видиме разновидна публика, вклучувајќи и лидери на големи корпорации и претприемачи кои ги претставуваат нивните сопствени компании, сè од fintech до алтернативни старт-ап компании, како и инвеститори, менаџери на приватни капитални фондови и семејни канцеларии заинтересирани за финансирање на иновациската индустрија, како и секој кој е вклучен во синџирот на снабдување, од логистички компании, провајдери на технологија, бренд експерти и други лидери во индустријата. Настанот е целосно поддржан од националните асоцијации за е-трговија во Јадранскиот регион, при што Хрватската асоцијација за е-трговија е коорганизатор и други национални асоцијации како партнери на настанот. Имајќи го тоа предвид, јасно е дека настанот се обраќа на многу широка публика која доаѓа од сите делови на дигиталниот екосистем. Вклучувањето на малите и средни бизниси во индустријата за е-трговија е целосно поврзано со присуството на големи, признати е-бизнис компании.

Иднината на дигиталната трговија – Адриа Самит

 

АЕТМ: Темата на самитот е „Иднината на дигиталната трговија“. На што најмногу се фокусира програмата во сферата на е-трговија и за кои теми ќе можат да слушнат присутните? Дали би можеле да споделите некои од говорниците што веќе се потврдени за Самитот? Од каде доаѓаат и кои се нивните експертизи?

Тешиќ: Говорниците на нашиот настан беа внимателно избрани од групата водечки поединци во различни вертикали на дигиталната трговија. Сите тие се успешни професионалци со солидни искуства, додека некои имаат постигнато и исклучителни достигнувања. Темите што ќе ги покриеме се движат од општ преглед на неодамнешните случувања во дигиталниот екосистем, кој деновиве е многу поширока тема отколку тоа што претходно беше препознаено како традиционална е-трговија, или транспонирање на традиционалниот бизнис физички продавници до онлајн канали, и останати специјализирани теми. Деновиве, дигиталната трговија вклучува голем број важни карактеристики, канали, нови бизнис модели и технологии, како што се децентрализираните финансии, употребата и улогата на крипто и блокчејн технологиите. Се фокусира на работи кои се исклучително ориентирани кон клиентите, како што се нивните онлајн искуства, теми кои се доста релевантни во овие полиња: како да се зголеми конверзијата, како да се зголеми употребата и довербата и дигиталните услуги и трговијата. Самитот се фокусира и на проценување на моќта на брендовите и најдобрите практики во дигиталниот маркетинг и ги истражува границите и влијанието на најновите технологии како cloud услуги, big data и и машинско учење, AI, VR, 5G, Web3 – сите главни состојки на таканаречениот Мetaverse.

Вујичиќ: Нашата веб-страница (adriasummit.com) веќе ги содржи говорници, кои вклучуваат не само лидери од индустријата, туку и менаџери на споменатите регионални асоцијации за е-трговија. Би сакал само да додадам дека целата програма е креирана со цел да покрива различни теми од целиот екосистем, па затоа треба да бидат претставени сите играчи во оваа индустрија.

АЕТМ: Во изминатите две години, славата на “remote” работењето и Zoom повиците значително се зголеми, но несомнено е дека недостигаа човечките моменти и вмрежувањето во живо. Дали ќе има некој вид на активности на располагање на учесниците во однос на проширување на нивната мрежа на познаници, како и унапредување на нивните знаења?

Вујичиќ: Најпрво, го организиравме настанот во мај и го користиме фактот и се надеваме дека пандемијата е во завршна фаза, што значи дека луѓето сега се подготвени за патување и можат послободно да влезат во земјите. Настанот е целосно физички на локација покрај морето во прекрасната Истра. Внимателно го избравме местото за да биде многу инспиративно и да ги мотивира луѓето да се придружат. Фокусирани сме и на викендот за VIP Networking бидејќи сакавме да обезбедиме платформа и простор за луѓето да се дружат и да се запознаат, да бидат активни и вклучени во одредени рекреативни и спортски активности и да ги продолжат своите состаноци лице в лице дури и по официјалната програма. Исто така, планираме да го зголемиме бројот на поканети инвеститори и старт-ап бидејќи планираме да ги измешаме двете страни на бизнисот. Уникатно е и тоа што настанот го одржуваме четири дена, па ако пристигнете на 4-ти мај и си појдете на 8-ми, тоа е доволно време за вмрежување.

Тешиќ: Ќе ги следиме сите пропишани здравствени мерки, а местото на одржување е избрано токму со тоа на ум. Сепак, ние силно веруваме дека комуникацијата и контактот во живо немаат алтернативи во дигиталниот свет, иако има многу работи што треба да се постигнат онлајн.

Можностите за вмрежување на Самитот всушност се гледаат како платформа за размена на идеи и споделување знаење.

АЕТМ: Според Вас, дали мислите дека овој настан ќе придонесе за проширување и забрзување на регионалната, но и глобалната мрежа за е-трговија? Во која област мислите дека регионално треба да работиме повеќе за да ги зголемиме нивоата на регионална соработка и поврзаност?

Тешиќ: Во дигиталниот бизнис, сè е околу обемот. Колку повеќе обем и размери имате, толку е поголема веројатноста дека ќе бидете успешни. Ги препознаваме ограничувањата на релативно малите, фрагментирани пазари во регионот, затоа, идејата за одржување на овој прв регионален настан е да им се помогне на локалните компании да дејствуваат на пошироко ниво и да ги добијат бенефитите од интеграцијата и отворањето на пазарите и идеите.

Вујичиќ: Би рекол дека иако регионот Адриа беше еден регион, а сега има европски дел и друг дел кој е во процес на интеграција во ЕУ и на крајот ќе биде еден пазар. Сега сакаме да го промовираме фактот дека овој регион дели не само заедничка историја, туку и заедничка иднина, во смисла дека многу од компаниите се веќе присутни на сите пазари.

Овој регион дели не само заедничка историја, туку и заедничка иднина, во смисла дека многу од компаниите се веќе присутни на сите пазари

Веруваме дека ако го погледнете овој регион, тој е област од 20+ милиони кој ќе биде цел на повеќе онлајн трговци и онлајн провајдери кои доаѓаат и надвор од границите на Европа. Мислам дека има посебен фокус за локалните физички трговци да сфатат дека тие се “нападнати“ од конкуренција надвор од нивниот регион и дека треба да ги подобрат понудите за своите услуги и подобро да ги интегрираат нивните физички и онлајн понуди за навистина да ги третираат клиентите на ист начин. Без разлика кој канал, физички или онлајн, тие треба да се фокусираат на искуството на клиентите, на предвидување на однесувањето на своите клиенти, како и на на конзистентен брендинг.

АЕТМ: Според искуството на АЕТМ преку бројни проекти и иницијативи, забележливо е дека луѓето се желни да дознаат сè повеќе за е-трговијата со цел да можат да ги приспособат новите трендови и практики во нивните бизниси. Како последно прашање, што би им порачале на нашите читатели кои се дел од целиот екосистем за е-трговија во Северна Македонија; зошто треба да присуствуваат на Адриа самитот и кои се придобивките што ќе ги добијат додека присуствуваат на него?

Вујичиќ: Па, мислам дека едноставен одговор е дека го направивме овој настан специјално за сите заинтересирани за е-трговија во овој регион. Ќе покажеме некои светски трендови, некои европски трендови, а исто така ќе разговараме и за регионалните трендови. Секој што претставува локален бизнис за е-трговија, или можеби претставник од регулатива треба да биде заинтересиран за тоа што претстои и како би можело да се најде синергија со некои од најновите, најдобри практики или со гледање што ќе дојде во иднина итн. Значи, за мене настанот е наменет за споделување информации и секој треба да има корист од тоа што ќе е присутен на него.

Тешиќ: Но, исто така, намерата е да се воочат можностите од тоа да се прошири еден бизнис на глобално ниво преку начини и идеи кои произлегуваат од релевантните искуства на луѓето кои успеале во дигиталниот бизнис ширум светот, за тоа како е-трговците да се обратат на пошироката публика, па дури и на глобалните пазари и како да се добие финансирање за такви проекти и претпријатија.