Фалсификуваните производи за широка потрошувачка, вообичаено наречени knock-offs, се фалсификувани или имитирани производи кои се нудат на продажба.
Опсегот на стоки за широка потрошувачка кои се фалсификувани и продадени како оригинални е широк. Покрај бројните помали стоки, како што се часовници, ташни, цигари, филмови и софтвер, се продаваат и поголеми фалсификувани предмети како автомобили и мотоцикли.
Продажбата на фалсификувана стока датира од пред неколку векови и се чини дека сме далеку од нејзиното искоренување. Во светот на е-трговијата, фалсификувањето е вообичаено, а онлајн-купувачите ширум светот се константно експонирани на ризикот да набават лажни артикли секогаш кога ќе кликнат на копчето „Додај во кошничка“.
Како продавач, имате право да ја заштитите репутацијата на вашиот бренд и да ги преземете неопходните мерки за да спречите вашите производи да бидат незаконски реплицирани и пласирани на пазарот.
За ефикасно да се бориме против фалсификувањето, од клучно значење е да се има јасно разбирање за правата на интелектуална сопственост
Интелектуалната сопственост се однесува на креации на умот, како што се пронајдоци, литературни и уметнички дела, дизајни, симболи, имиња и слики што се користат во трговијата. Овие креации се заштитени со различни форми на права на интелектуална сопственост, кои даваат ексклузивни права на креаторите или сопствениците. Разбирањето на овие права е од суштинско значење и за поединците и за бизнисите за да се заштитат нивните креации и да се спречи неовластена употреба или репродукција.
- Авторско право
Авторското право е форма на заштита на интелектуалната сопственост која ги штити оригиналните авторски дела, како што се книги, музика, филмови и софтвер. Тоа му дава на создавачот или сопственикот ексклузивно право да ја репродуцира, дистрибуира, прикажува и изведува нивната работа.
- Заштитни знаци
Заштитните знаци се карактеристични знаци, симболи или логоа кои ги разликуваат стоките или услугите од оние на другите. Тие им помагаат на потрошувачите да ги идентификуваат и разликуваат производите на пазарот. Познати примери на заштитни знаци ги вклучуваат златните сводови на Мекдоналдс или swoosh симболот на Најк. Правата на трговска марка обезбедуваат ексклузивна употреба на ознаката и ги спречуваат другите да користат слични ознаки што може да предизвикаат забуна кај потрошувачите.
- Патенти
Патентите ги штитат пронајдоците и обезбедуваат ексклузивни права на пронаоѓачот на ограничен период. Тие му даваат право на пронаоѓачот да ги исклучи другите од правење, користење, продажба или увоз на патентираниот пронајдок. Патентите поттикнуваат иновации со наградување на пронаоѓачите за нивните креации. На пример, патентот за првиот телефон беше доделен на Александар Греам Бел, што му овозможи да го заштити својот изум.
- Индустриски дизајни
Индустриските дизајни се однесуваат на естетските аспекти на производот, вклучувајќи ја неговата форма, шема или боја. Овие дизајни може да бидат заштитени со закон за да се спречи неовластено копирање или имитација. На пример, уникатниот дизајн на луксузна чанта или посебната форма на уникатен автомобил може да се заштити како индустриски дизајн, осигурувајќи дека нивните креатори имаат ексклузивни права врз нивните креации.
- Трговски тајни
Трговските тајни се доверливи деловни информации кои обезбедуваат конкурентска предност. Може да вклучува формули, процеси, списоци на клиенти или маркетинг стратегии. За разлика од патентите или трговските марки, трговските тајни не се регистрирани, но мора да се чуваат доверливи. На пример, тајниот рецепт на Coca-Cola е добро позната трговска тајна која строго се чува повеќе од еден век.
Разбирањето на овие различни форми на права на интелектуална сопственост е од клучно значење за поединците и бизнисите да ги заштитат своите креации, инвестиции и конкурентност на пазарот. Со почитување и поддржување на овие права, можеме да поттикнеме средина која ги поттикнува иновациите и креативноста, истовремено намалувајќи го фалсификувањето и неовластеното користење на интелектуалната сопственост.
Ставот на Амазон за пиратеријата и фалсификувањето
Амазон измина долг пат со проблемот на фалсификувани производи. Никој не е имун од фалсификување, но Амазон инвестираше милиони во рационализација на своите ресурси за да им обезбеди на е-трговците доволно алатки за заштита на нивниот бренд и интелектуална сопственост.
Еве некои од програмите што продавачите на Амазон ги користат за да ги минимизираат ризиците од пиратерија и фалсификување:
Регистар на брендови – Оваа услуга ви помага да ја заштитите вашата интелектуална сопственост и ви овозможува да користите широк спектар на рекламни услуги и маркетинг алатки во рамките на платформата за да ги следите вашите размери на перформанси и да креирате привлечни рекламни кампањи.
Fulfillment by Amazon – Популарна услуга која се справува со складирање, испорака и услуги на клиентите за продавачите на Амазон. Со FBA, продавачите можат да го аутсорсираат складирањето на нарачките на Амазон, овозможувајќи им да се фокусираат на други аспекти од нивниот бизнис.
Brand Gating – практика која е особено релевантна во контекстот на онлајн продажба со цел да се заштити интегритетот на своите производи и да се спречи недозволен пристап или продажба, брендовите имплементираат практики за brand gating, вклучувајќи технички и правни механизми.
Транспарентност од Амазон – Им овозможува на клиентите да видат од каде доаѓа производот што го гледаат, кога и каде е произведен и од што е направен.
Програма на Amazon Vine – Избрана група на рецензенти на производи го даваат своето мислење за одредена ставка и поради нивниот силен кредибилитет кај публиката на Амазон, тие можат да влијаат на идните клиенти во нивните одлуки за купување.
Што можете да направите за да го заштитите вашиот бренд ?
Без разлика дали ќе одлучите да го пласирате својот производ на некоја страница за е-трговија или ќе продавате индивидуално, еве неколку примери за тоа како може да го заштитите својот бренд:
- Правно заштитете го името, логото и слоганот што ги користите за брендирање на вашиот производ.
- Поднесете ја вашата интелектуална сопственост во земјите каде што планирате да го проширите вашиот бизнис.
- Погрижете се да имате присуство на социјалните мрежи. Не се потпирајте само на вашата продавница за е-трговија за да ги рекламирате вашите производи. Имајте на ум дека каналите на социјалните медиуми како што се Instagram и Facebook додаваат вредност и градат доверба кај клиентите.
- Доколку е можно, персонализирајте го вашето пакување, етикети и баркодови.
- Користете доверливи курири за испраќање на вашите производи и информирајте ги вашите клиенти доколку, од која било причина, ќе ги испратите нивните производи со различна услуга за испорака.
- Побарајте правен совет пред да потпишете какви било договори со вашите производители.
- Направете ги вашите Услови и правила достапни за вашите клиенти и погрижете се тие да бидат лесно да се најдат на вашата страница на производот.
- Користете алатка за цени за да ги следите цените на пазарите и да ја најдете најдобрата вредност за вашиот производ. Ова ќе ви помогне да одржите конкурентска предност меѓу другите брендови.
Борбата со фалсификувањето не е проблематика што може да се реши преку ноќ.
Сепак, како е-трговец, ваша одговорност е да го привлечете вниманието околу овој проблем и да преземете соодветни мерки за да ги минимизирате ризиците од прекршување на трговска марка, пиратерија или која било слично поврзана проблематика.
Извори:
How to Protect Your Intellectual Property (2023) (shopify.com)
Intellectual Property and Combating Counterfeiting and Piracy in Digital Environment – Lexology