Влијанието на Ковид-19 врз е-трговијата

2020 година беше предизвикувачка година за многумина. Во исто време, електронската трговија растеше како никогаш порано. Што можеме да очекуваме од 2021 година? SearchNode објави нов извештај за најновите трендови во е-трговијата и влијанието на ковид-19.

Минатата година, SearchNode објави извештај за трендовите во e-трговијата во 2020 година. Се разбира, тогаш малку се знаеше за коронавирусот што ќе се прошири низ целиот свет. Во истражувањето, имаше многу разговори за Магенто 2 (бидејќи од 1 јуни 2020 година, Магенто повеќе не го поддржуваше Магенто 1), подобрен фокус на персонализацијата и одржливоста на животната средина.

Се разбира, во 2020 година беше сè за ковид-19.

Што се смени за дванаесет месеци? Ајде да дознаеме, бидејќи литванската технолошка компанија објави нов извештај за трендовите во е-трговијата. Во октомври 2020 година, компанијата испраша околу 100 луѓе чија работа е да донесуваат одлуки во областа на е-трговија од Европа и Северна Америка.

6% од приходите од е-трговија се намалија за време на задолжителното седење дома

Се разбира, се јавија многу прашања во врска со ковид-19. Се чини дека повеќето компании за е-трговија забележаа зголемување на приходите на интернет за време на глобалното задолжително седење дома во пролетта 2020 година. Според истражувањето, 90% од компаниите виделе дека нивната продажба преку интернет се зголеми барем малку, додека 50% од испитаниците тврдат дека таа пораснала за повеќе од 100%. Но, сепак, 6% велат дека приходот од е-трговијата се намалил за време на овој период.

По завршувањето на таканаречените lockdowns, многу потрошувачи повторно почнале да купуваат во физичките продавници. Сепак, 86% од испитаниците велат дека нивните приходи преку интернет се зголемени, а само 4% велат дека се намалиле.

Online revenue after and during the global lockdown - Searchnode 2021

Маргината на профит остварен онлајн се зголемила за 38%

Генерирање продажба преку интернет е една работа, целата ситуација со ковид-19 доведе и до работи како нарушени синџири на снабдување, слаба грижа за клиенти и многу повеќе. Ова директно влијае на маржата за профит која се постигнува преку интернет. Се чини дека за 38% од испитаниците нивната маргина на профит преку интернет се зголемила за време на глобалните lockdowns, додека за сличен процент на испитаници (40%) ситуацијата останала иста. Само 15% тврдат дека маргината на профит се намалила.

Влијанието на Ковид-19 врз работната сила

Пандемијата, се разбира, доведе и до некои промени во работната сила на компаниите. Околу 44% рекле дека морале да го ре-лоцираат персоналот, додека три од десет испитаници вработиле повеќе луѓе. Од другата страна, 26% морале да отпуштат некои луѓе, а 15% велат дека морале да им ги намалат платите на вработените. И можеби за некого е малку изненадувачки, но 5% успеале да ги зголемат платите. И уште поизненадувачки: 21% од компаниите воопшто не ја прилагодиле својата работна сила.

21% од компаниите воопшто не ја прилагодиле својата работна сила

23% omnichannel играчи забележаа зголемување на продажбата во физичките продавници

Друг интересен наод од студијата е дека за трговците кои имаат и Интернет и физички продавници, 23% велат дека нивната офлајн продажба се зголемила, а 16% успеале да ја одржат слична. За жал, за 43% нивната офлајн продажба претрпела силен удар.

Мерки за физичките трговци

Многу трговци со физички продавници морале драстично да го променат својот бизнис доколку сакаат да избегнат затворање на истиот. Значи, многу нови практики биле воведени минатата година. Меѓу учесниците, 31% вовеле подигнување на производи од продавница, додека 26% избрале да воведат достава до дома. За жал, околу секој петти трговец морал да сосема да ја затвори својата физичка продавница.

Measurements taken by offline retailers - Searchnode 2021

Сè на сè, ковид-19 силно влијаел на е-трговците на различни нивоа. Меѓу главните предизвици за нив биле нарушените синџири на снабдување и исполнувањето на побарувачката за производи. Но, ограниченото работење како резултат на lockdowns, управувањето со залихите и целокупниот недостаток на вработени биле исто така некои клучни предизвици за е-трговците.

Нарушениот синџир на снабдување бил главниот предизвик за многу мрежни трговци во Европа

Промена на стратегии

Минатата година, многу испитаници изјавиле дека најмногу ќе спроведат, подобрат или ќе ја променат персонализацијата, пребарување на веб-страниците и меѓу-канална стратегија за содржина што ќе ја користат за да го подобрат корисничкото искуство и да воспостават подобри односи со својата публика. Оваа година, се разбира, стратешката визија се промени поради ковид-19. Повеќето компании (45%) сега ќе се фокусираат повеќе на дигиталниот дел од нивниот бизнис, со прилагодување на асортиманот, инвестирање во нов софтвер за е-трговија или повеќе ќе се фокусираат на каналите за маркетинг преку интернет.

Секој петти испитаник рекол дека ќе ги интензивира акциите, што значи дека треба да ги изврши своите стратегии и да дејствува побрзо. Секој десетти вели дека сега е повеќе фокусиран на прилагодување на физичките продавници, а 8% се наменети за прилагодување на синџирот на снабдување, од мали промени до целосно нов ланец на снабдување или логистика.

Финансиски последици

И покрај сите лоши работи што се случија поради избувнувањето на ковид-19, финансиски 2020 година не била толку лоша за многу компании за е-трговија. Повеќето од нив (63%) велат дека годината (до октомври) била успешна. И 28% тврдат дека нивната бизнис со е-трговија се одвивал добро, додека нивните физички продавници не. И изненадувачки 2% го кажаа спротивното!

Financial results for ecommerce companies - Searchnode 2021

Извор: Ecommerce News