Новости од е-трговија

Cro Commerce конференција: AI – можност, но и најголема закана за онлајн трговијата

Загреб, 15 октомври 2025

Додека технолошкиот развој сè повеќе го обликува нашето секојдневие, алатките засновани на вештачка интелигенција (AI) стануваат и главен извор на бројни интернет измами. Затоа, здружението eCommerce Хрватска го лансираше системот Safe Shop, со цел да им помогне на онлајн трговците да изградат и одржат доверба кај своите купувачи.

Повеќе од 50% од онлајн измамите денес се извршуваат со помош на вештачка интелигенција, а над 99% од нив никогаш не се откриваат. „Токму затоа, сите што се занимаваат со интернет продажба имаат заедничка цел – превенција преку информирање и едукација на потрошувачите“, истакна Марсел Мајсан, претседател на eCommerce Хрватска, на отворањето на конференцијата CRO Commerce.

Ова беше седмо издание на конференцијата, која во Mozaik Event Centar во Загреб собра повеќе од 600 експерти од областа на онлајн трговија, дигитален маркетинг, логистика и сродни сектори.

Мајсан предупреди дека бројот на интернет измами постојано расте – од лажни страници и „фишинг“ до хакирани е-поштенски сметки и лажни инвестиции. „Многу купувачи сè уште се плашат од кражба на податоци, па купуваат само од познати продавници и избегнуваат плаќање со картичка. Тоа го забавува развојот на целиот е-трговски екосистем,“ рече тој.

Како решение, тој го претстави Safe Shop – платформа преку која трговците можат на транспарентен начин да собираат и објавуваат искрени рецензии од купувачи и да добијат сертификат за доверлива онлајн продавница.


Вештачката интелигенција го движи тркалото на е-трговијата

Темата на AI доминираше и на бројните предавања, панели и работилници, кои ја истражуваа примената на овие технологии во е-трговијата и маркетингот.

Главен спонзор на конференцијата беше Shipshape, водечка агенција за напредни eCommerce решенија во Хрватска, зад која стојат бројни проекти со компании како Pevex, Podravka, Makromikro, Optika Anda и Oktal Pharma.

„Е-трговијата ќе продолжи да расте преку автоматизација и поддршка од AI,“ изјави Ернест Антоловиќ, партнер во Shipshape, додавајќи дека преку спонзорството сакаат да го поддржат развојот на целиот сектор и размената на искуства меѓу колеги и клиенти.


Сигурните и едноставни плаќања се клучни за раст

Покрај AI, на конференцијата се зборуваше и за новитети во логистиката, плаќањата, сметководството и правото.

Али Салаби, менаџер за деловен развој во Monri Payments, истакна дека за нив е чест повторно да бидат меѓу главните партнери на CRO Commerce. „Ова е можност да ја зајакнеме соработката со трговците и да го поттикнеме развојот на дигиталните плаќања во регионот,“ рече тој.

Monri ги претстави своите решенија за безбедни и брзи плаќања – од напредни payment gateway системи и POS уреди до поддршка за Apple Pay, Google Pay и Click to Pay.

Во рамки на програмата, Monri беше домаќин на панелот „Онлајн плаќање без мака: Соработка меѓу финтек и финансиски институции“, каде што се зборуваше за иднината на дигиталните паричници и концептот „order and pay“.


Простор за вмрежување и нови партнерства

Во EXPO зоната, повеќе од 30 изложувачи ги претставија своите решенија и производи, со можност за вмрежување и договарање нови соработки.

Меѓу златните спонзори беше и DPD Croatia, дел од европската Geopost група. „Како еден од водечките логистички партнери во регионот, наша цел е да ги поврземе трговците, логистиката и технологијата во создавање извонредно корисничко искуство,“ рече Дарио Лучиќ, регионален директор за продажба и маркетинг.

DPD нагласи дека над 80% од Хрватите купуваат онлајн, и дека фокусот на купувачите се префрла од најниска цена кон вредност и квалитет на искуството. Флексибилната испорака и довербата стануваат клучни за лојалноста.

„Преку мрежа од над 135.000 Pickup точки во Европа и повеќе од 1.600 локации во Хрватска, овозможуваме брза, одржлива и транспарентна достава,“ додаде Лучиќ.


Едукацијата – предуслов за иднината

Главен говорник на конференцијата беше Иван Билди, основач на платформата Masterbox и AI ентузијаст. Тој нагласи дека едукацијата на трговците е клучна – не само за конкурентност, туку и за разбирање на промените што ги носи технологијата.

„AI не е само уште еден алат, туку технологија што ги менува правилата на играта. Важно е да се почне сега, додека алатките се достапни и едноставни – подоцна ќе биде многу потешко да се фати чекор,“ рече Билди.


Покрај него, свои излагања имаа и Мирослав Варга (Escape), Марко Пачар (Granular Group), Иван Радиќ (Apipet) и Александар Ашковиќ, YouTube експерт.

Партнери на седмото издание на CRO Commerce (во организација на Shipshape) беа Monri, DPD, Lesnina, VIVnetworks, Boxnow, euShipments, Marker, Seyfor, Plus Hosting, Hero Factory, Selectbox и други.

Поврзани содржини