Е-трговијата и дигиталните пазари се развиваат со забрзано темпо и секогаш се менуваат, па какви трендови можат да очекуваат онлајн трговците во 2024 година?
Додека in-store купувањето е повторно во полн замав, е-трговијата продолжува да напредува. Всушност, експертите предвидуваат дека продажбата во е-трговијата во светот ќе се искачи од околу 6 трилиони американски долари на нешто повеќе од 8 трилиони долари до 2026 година.
Но, со растот доаѓа и жестока конкуренција. За да се истакнат, онлајн трговците ќе треба да испорачаат исклучителни, персонализирани искуства на клиентите. И за да го направат тоа, тие треба да ги разберат трендовите во индустријата и однесувањето на потрошувачите кои ја обликуваат е-трговијата.

-
Беспрекорни повеќеканални искуства
Во 2023 година, потрошувачите целосно го прифатија враќањето на in-store купувањето, но тоа не значи дека е-трговијата почна да заостанува. Наместо тоа, клиентите купуваат преку повеќе канали и допирни точки за секое дадено купување.
Од e-продавници до third party маркетплејси, апликации за социјални медиуми па се до физички продавници – луѓето истражуваат, споредуваат, купуваат и бараат поддршка речиси секаде каде што можете да замислите. И тие очекуваат дека ќе можат да го сторат тоа лесно без практично никакви пречки.
73% од малопродажните потрошувачи купуваат преку повеќе канали, а компаниите кои користат 3 или повеќе канали го зголемуваат ангажманот на клиентите за 251% повеќе од компаниите со еден канал
За да се обезбеди кохезивно искуство со брендот, компаниите треба да го задржат своето присуство на сите онлајн платформи – вклучувајќи ја нивната сопствена веб страна – социјалните платформи и third party marketplaces (како што е Амазон).
Не само тоа, туку тие треба да го оптимизираат повеќеканалното искуство на клиентите, така што без разлика каде клиентот ќе избере да го продолжи своето купување, тој ќе може беспрекорно да продолжи токму таму каде што застанал.
-
Вештачката интелигенција (ВИ) прави револуција во е-трговијата
Love it or hate it, но вештачката интелигенција е тука да остане. Веќе некое време е корисна алатка за бизнисите со е-трговија, но во 2023 година се појави на мејнстримот со генеративна вештачка интелигенција – покажувајќи им на потрошувачите колку моќна може да биде.
Бидејќи вештачката интелигенција станува сè поплодна, јасно е зошто се рангира на #2 за трендовите во е-трговија во 2024 година.
За онлајн трговците, вештачката интелигенција може да биде моќна алатка која им помага:
- Во персонализирање на искуствата и препораките на клиентите
- Оптимизирање на сè – од логистика, снабдување до управување со залихи
- Прилагодување на стратегиите за дигитален маркетинг и поефикасно допирање до целна публика
Не е ни чудо што 97,2% од бизнисите инвестираат во Big Data и вештачка интелигенција. И 91% од врвните бизниси пријавуваат дека имаат постојана инвестиција во вештачка интелигенција – за која изјавуваат дека ќе ја зголемат.
Компаниите кои остануваат претпазливи за вештачката интелигенција и машинското учење наскоро ќе се најдат во неволја.
Наместо да ја избегнувате технологијата, интегрирајте ја во вашата стратегија за е-трговија за 2024 година – добро смислено и намерно. Разберете ги ризиците, градете доверба преку транспарентност и бидете проактивни во соочувањето со заедничките предизвици.
-
Социјалната трговија поттикнува massive engagement во 2024 година
96,9 милиони луѓе во САД купуваат директно на социјалните мрежи.
И како што помладите миленијалци и Gen Z продолжуваат да го „консумираат пазарот“, тој број само ќе расте.
83% од потрошувачите од генерацијата Z велат дека нивното купување започнува на социјалните мрежи.
Сè повеќе брендови им олеснуваат на луѓето да откриваат и купуваат директно од нивните омилени социјални апликации (првенствено Instagram и TikTok), не само што заработуваат социјална валута, туку и ги зголемуваат очекувањата на потрошувачите насекаде.
Се очекува дека социјалната трговија ќе достигне 2,9 трилиони американски долари до 2026 година. Тоа значи дека е време за компаниите да се социјализираат.
-
Одржливост: It pays to go green
Одржливоста останува во помеѓу приоритетите на потрошувачите бидејќи тие сè повеќе ги доживуваат влијанијата од климатските промени од прва рака. Овој тренд ќе продолжи да гради моментум дури во 2024 година.
Потрошувачите бараат и даваат приоритет на еколошките опции, па дури се подготвени да платат премија за одржливи стоки и бизниси.
Но, не е лесно да се биде зелен: особено во САД, луѓето стануваат сè поскептични за „greenwashing“.
Најновиот извештај за потрошувачи на Mintel го споделува тоа:
60% од потрошувачите во САД мислат дека многу компании само се преправаат дека се одржливи.
Компаниите за е-трговија треба двојно да ги намалат своите практики за одржливост и да покажат јасна, дефинитивна и автентична посветеност на каузата. Помладите потрошувачи особено сакаат да поддржат брендови кои се усогласени со нивните вредности. Но, ако се посомневаат дека вашето срце не е целосно во тоа, тие брзо ќе ве напуштат.
-
Mobile-first го доминира UX дизајнот
Мобилната трговија (m-commerce) само се зголеми во популарност и леснотија во текот на изминатата деценија
Толку многу што балансите се поместени. Сега, наместо да ги оптимизираат десктоп-страниците за мобилни телефони, брендовите дизајнираат искуства најпрво за мобилниот.
91% од потрошувачите купуваат онлајн на нивните паметни телефони.
И во 2024 година, се очекува m-commerce да учествува со 40,4% од целата продажба во е-трговијата.
И мобилната трговија се очекува да изнесува 710 милијарди долари (или 10,4% од сите retail трансакции) во трговските продажби до 2025 година.
Повторно, потрошувачите покажуваат дека сакаат да купуваат од своите мобилни уреди. E-трговците мора да почнат да испорачуваат искуства кои се наменски создадени за мобилни телефони:
- Прифаќање на fingerprint и face recognition технологијата за поедноставување на сè, од најавување до одјавување
- Развивање посветена мобилна апликација со функции за е-трговија специјално оптимизирани за помали екрани
- Понуда на повеќе опции за плаќање погодни за мобилни телефони (како Google Pay)
-
Персонализацијата и курираните искуства се многу барани
Веќе разговаравме за тоа како вештачката интелигенција ќе продолжи да им помага на компаниите да го оптимизираат секој аспект од искуството во е-трговијата. Но, нејзиното моќно влијание врз персонализацијата гарантира сопствен фокус.
Како што потрошувачите стануваат посвесни и поудобни за напредните способности на вештачката интелигенција, нивните очекувања за тоа како бизнисите ја користат технологијата се зголемуваат.
24% од потрошувачите мислат дека компаниите треба да користат вештачка интелигенција за да даваат полични препораки.
Кога клиентот дава согласност да ги користите неговите податоци, тој очекува да види поврат на таа инвестиција – преку хиперперсонализирани, курирани искуства. Работи како:
- Водење до производите што ќе ги сакаат врз основа на минатите купувања, однесувањето и повеќеканалниот ангажман
- Персонализирани награди како дел од програмите за лојалност
- Стигање до нив на нивните претпочитани канали со насочени пораки што резонираат конкретно со нив
Како што способностите за персонализација продолжуваат да стануваат помоќни, компаниите кои не им испорачуваат приспособени, релевантни искуства на своите клиенти ризикуваат да ги загубат засекогаш.