Од вкупно 250-те најголеми компании за е-трговија во светот, 95 имаат седиште во Европа. Тоа се три пати повеќе од вкупниот број во Северна и Јужна Америка заедно и значително повеќе од Азија. Во рамки на континентот, Германија има најголем број на седишта. Ова е според новата листа на германскиот ECDB, познат издавач на статистички податоци за е-трговија. Овие бројки фрлаат ново светло врз рамнотежата на моќта меѓу континентите кога станува збор за е-трговијата.

Седишта на компании за е-трговија во Европа
Со 95 седишта од вкупно 250-те најголеми компании за е-трговија, Европа држи водечка позиција со 38 проценти. Северна и Јужна Америка следат со 92 седишта (37%), додека Азија заостанува со 57 (23%). Австралија и Океанија имаат шест седишта, а Африка ниту едно. 38% од седиштата се во Европа. Германија е лидер во Европа со 22 седишта, меѓу кои се Otto, Zalando и потенцијалната мета за преземање About You. Франција и Обединетото Кралство следат со по 17 седишта. Русија, која исто така е вклучена како дел од Европа, има осум. Холандија и Швајцарија имаат по пет седишта.
Концентрација во Кина
На ниво на држави, САД се апсолутен лидер со 80 од 250-те седишта – речиси една третина. Кина заостанува со 17 седишта, исто како Франција и Обединетото Кралство. Иако кинескиот е-трговски пазар е огромен, тој е многу поконцентриран во споредба со оној во САД и Европа.
Според ECDB, локацијата на компанијата поставува темел за нејзиниот успех, бидејќи инфраструктурата и достапноста на ресурси играат клучна улога. „Сепак, овој преглед на е-трговските играчи покажува жаришта за седишта, додека ја игнорира вистинската големина на е-трговијата.“
Според истражувањата на ECDB, ниту една европска компанија не е вклучена во топ 10 на најголемите глобални е-трговски компании, листа што ја предводи Alibaba Group, следена од Amazon. Шест од топ 10 компаниите доаѓаат од Азија, а четири од САД. Otto Group е првата европска компанија на листата, рангирана на 19-то место.
Amazon го предводи европскиот пазар
Amazon ја илустрира разликата во големината: оваа американска компанија не само што е лидер во својот матичен регион, туку доминира и на најголемите европски пазари за е-трговија, без разлика на тоа колку седишта имаат другите големи играчи во регионот.
Уште една важна забелешка: неодамнешна студија на RetailX откри дека од илјада најголеми онлајн продавачи во Европа, само 49 проценти имаат седиште на континентот.
Податоците покажуваат дека Европа останува клучен центар за е-трговијата, со најголем број седишта на водечките компании во оваа индустрија. Додека земјите како Германија, Франција и Обединетото Кралство имаат најголема концентрација на седишта, регионот на Балканот сè уште заостанува во овој поглед.
Сепак, ова не значи дека Балканот нема потенцијал или можности. Напротив, присуството на големи европски е-трговски играчи создава можности за локалните бизниси, преку подобрен пристап до дигитални платформи, логистички решенија и нови пазари. Со растечката дигитализација и подобрувањето на е-трговската инфраструктура, балканските компании имаат шанса да ги искористат овие трендови за да се поврзат со пошироката европска е-трговска мрежа.
Дополнително, глобалната доминација на компании како Amazon и Alibaba покажува дека седиштето на една компанија не секогаш го одредува нејзиното влијание. Балканските компании можат да се позиционираат стратешки во рамките на европската е-трговска екосистема, искористувајќи ја блискоста до големите пазари и потенцијалот за прекугранична соработка. Во иднина, развојот на домашни платформи и зголемената поддршка за дигитална трансформација може да ја зајакнат улогата на Балканот во европската е-трговија.