Новости од е-трговија

АI персонализацијата е придобивка за е-продавниците

Во последниве месеци, вештачката интелигенција (AI) стана вирална тема благодарение на објавувањето на производите на компанијата OpenAI како ChatGPT. AI е присутна во различни области од нашиот живот, а нејзината улога расте секоја година. Ова ја вклучува и индустријата за е-трговија. Од персонализирани препораки за производи до чат-ботови, идеите за користење на вештачката интелигенција во овој сектор постојано се развиваат. Со приспособување на искуството за купување според преференциите и потребите на секој поединечен клиент, бизнисите за е-трговија може да ја зголемат лојалноста на клиентите, да ја зголемат продажбата и да ги зголемат приходите, правејќи ја онлајн продавницата да се издвојува од конкуренцијата.

Моќта на персонализацијата на вештачката интелигенција во е-трговијата

Вештачката интелигенција го револуционизираше начинот на кој функционираат бизнисите, а е-трговијата не е исклучок. Особено важен аспект на кој влијае вештачката интелигенција е персонализацијата. Персонализацијата водена од вештачката интелигенција помага да се персонализираат маркетиншките пораки на различни брендови (персонализирање на трговијата), производи и услуги и релевантна содржина воопшто, благодарение на употребата на процеси како машинско учење (Machine Learning), длабоко учење (Deep Learning) и обработка на природен јазик (Natural Language Processing).

Заедно со постојано растечката конкуренција на пазарот, персонализираното искуство за купување стана исклучително важен фактор за да се истакнат онлајн трговцитe. Оваа стратегија за персонализација може да доведе до повисоки стапки на конверзија, зголемена лојалност на клиентите и подобар целокупен процес на онлајн купување.

Но прво за двата концепта кои може да бидат малку збунувачки.

Која е разликата помеѓу прилагодувањето и персонализацијата?

Во е-трговијата, термините персонализација и прилагодување често се користат наизменично, но тие всушност имаат различни значења. Разликата помеѓу персонализацијата и прилагодувањето лежи во тоа кој ги прави промените.

Прилагодувањата се направени за да одговараат на потребите, на пример, приспособување на веб-локацијата за е-трговија од страна на сопственикот на бизнисот. Од друга страна, терминот персонализација се однесува на приспособување на искуството за купување преку Интернет на индивидуални клиенти врз основа на нивните преференции, однесување и историја на купување. Ова може да вклучува препораки за производи или услуги, персонализирани понуди и промоции, па дури и персонализирана содржина и пораки.

Приспособувањето се врши кога корисникот рачно прави промени за да ги исполни неговите очекувања. Персонализацијата се врши преку податоците и технологијата на предвидување.

 

6 популарни use-cases за персонализација со AI

Персонализирани препораки за производи

Препораките за персонализирани производи се еден од најпопуларните и најефикасните случаи за употреба за персонализација во е-трговијата. Машинското учење (ML) им овозможува на компјутерите да учат од податоците и да се подобруваат со текот на времето. Кога станува збор за персонализирани препораки за производи, ML може да ја анализира историјата на купување на клиентот, историјата на пребарување и други податоци за однесувањето за да препорача производи за кои најверојатно ќе бидат заинтересирани. Овие препораки може да се прикажат на страниците на производите, во количките или дури преку e-mail маркетинг кампањи. Како е-трговец, сакате да ги задржите вашите постоечки клиенти да продолжат да купуваат бидејќи е попрофитабилно отколку да добиете нови клиенти.

Targeted Marketing

Со користење на алгоритми за машинско учење и предвидлива аналитика, е-трговците можат да анализираат огромни количини на податоци за клиентите за да ги идентификуваат моделите и трендовите и да создадат насочени реклами и кампањи кои најверојатно ќе резонираат кај индивидуалните клиенти.

Ова може да вклучува персонализирана содржина и пораки, насочени понуди и промоции, па дури и динамични цени.

Со приспособување на маркетинг напорите на одредени сегменти на клиенти, онлајн трговците на мало можат да создадат порелевантно и попривлечно искуство за купување што ја гради лојалноста на брендот и обезбедува беспрекорно патување на клиентите.

Чет-ботови управувани од вештачка интелигенција

Друг популарен случај на употреба на персонализација на вештачка интелигенција во е-трговија е употребата на чет-ботови управувани од вештачка интелигенција, чиј пораст на популарност може да се види меѓу сите видови онлајн продавници. Со искористување на алгоритмите за обработка на природен јазик и машинско учење, чет-ботите можат да обезбедат персонализирана поддршка за корисниците и 24/7 помош.

Чет-ботовите им помагаат на клиентите да најдат производи, да одговараат на прашања, па дури и да прават (и повторуваат) купувања, создавајќи порационализирано и поефикасно искуство за купување. Тоа е одличен начин да се одговори на потребите на клиентите во реално време, притоа заштедувајќи ресурси и време. Дополнителна предност е фактот што четботите можат да соберат вредни податоци за однесувањето на клиентите, кои може да се користат за подобрување на персонализираните искуства.

Откривање производ со визуелно пребарување (Visual Search)

Визуелното пребарување со вештачка интелигенција им овозможува на клиентите да бараат производи со поставување слики. Наместо да дава само неколку зборови, пребарувањето на слики му дава многу информации на системот за да може да испорача резултати од производот кои се тесно усогласени со посакуваната ставка на клиентот. На пример, со пишување „сина кошула“, системот ќе ги прикаже сите сини кошули достапни во продавницата. Меѓутоа, кога сликата е поставена на визуелното пребарување, системот веќе знае дека тоа е сина кошула за мажи со одредена графика на предната страна и двете копчиња. Многу е-трговци веќе го користат Visual Search како една од функциите на нивните платформи. Уште повеќе, визуелното пребарување може да препорача слични производи што може да му се допаднат на клиентот кога саканиот е распродаден.

Персонализирана цена

Цената на производите игра клучна улога во е-трговијата. Благодарение на аналитичките способности за вештачка интелигенција, е-трговците можат да ги приспособат цените на индивидуалните купувачи, земајќи предвид низа фактори како што се историјата на купување, податоците за прелистување, демографијата, па дури и локацијата. Резултатот е уникатно шопинг искуство кое е прекрасно за клиентот и го прави да се чувствува посебно. На овој начин, онлајн продавницата може да придобие лојални клиенти кои со задоволство ќе го купат производот по добра цена. Сепак, оваа стратегија мора да се имплементира со внимание и да се осигура дека ги следи законските прописи во врска со собирањето податоци.

Стратегија за сегментација на клиентите

Сегментацијата на клиентите значи поделба на клиентите во групи врз основа на заеднички карактеристики. Поделбата може да се заснова на фактори како што се пол, возраст или локација, како и нови клиенти или редовни клиенти.

Благодарение на AI сегментацијата на клиентите стана попрецизна и подинамична. Со информациите собрани од вештачката интелигенција, компаниите можат да ги приспособат своите искуства за маркетинг и клиенти на секој сегмент, што резултира со подобри препораки, препознавање на потенцијалните проблеми и зголемено задоволство на клиентите. Понатаму, вештачката интелигенција може постојано да ги менува овие сегменти кога ќе станат достапни нови податоци, одржувајќи ја стратегијата ажурирана и ефективна.

Придобивките од персонализацијата со ВИ

Сo користење на вештачката интелигенција, компаниите можат да испорачаат повеќе приспособени препораки за производи, подобра услуга за клиентите и подлабок увид во нивните клиенти. Персонализацијата со вештачка интелигенција има потенцијал да го револуционизира начинот на кој компаниите комуницираат со своите клиенти, овозможувајќи им да обезбедат поперсонализирано искуство што ја поттикнува лојалноста на клиентите и ја зголемува продажбата.

Главната придобивка од прилагодувањето е тоа што им помага на брендовите да комуницираат подобро и позначајно со клиентите. Потрошувачите се со поголема веројатност да се задржат повеќе на е-продавницата кога ќе им бидат претставени релевантни содржини, вклучувајќи производи со слични карактеристики на оние што ги купиле во минатото. Овој пристап базиран на податоци помага да се создаде поприспособено искуство кое ги елиминира ирелевантните ставки и им овозможува на клиентите да го најдат токму она што го бараат.

Придобивките од персонализацијата на е-трговијата со вештачка интелигенција:

  • Собира важни податоци за клиентите
  • Помага да се креираат препораки за производи
  • Поголемо разбирање на клиентите
  • Маркетинг кампањите се поефективни
  • Ги намалува оперативните трошоци со автоматизирање на некои процеси на персонализација
  • Ги подобрува интеракциите со клиентите, на пр., преку чет-ботови
  • Обезбедува подобро целокупно искуство на клиентите

Додека гледаме на иднината на е-трговијата, јасно е дека вештачката интелигенција ќе игра важна улога во поттикнувањето на иновациите и растот, бидејќи нејзиниот потенцијал е многу ветувачки. Функционалностите на вештачката интелигенција веќе се вреден арсенал што не треба да се занемари. Кога се користи правилно, вештачката интелигенција може да ја подигне вашата персонализација на е-трговија на сосема ново ниво.

Севкупно, персонализацијата со AI е клучна за создавање одлично искуство за клиентите. Неопходно е секоја платформа за е-трговија да остане конкурентна и да постигне успех. Тоа им помага на брендовите поефикасно да ги ангажираат клиентите и да го приспособат целокупното дигитално искуство на индивидуалниот клиент, што може да доведе до зголемена продажба, подобрена лојалност и зголемени стапки на задржување на клиентите. Исто така, помага да се идентификуваат потребите на клиентите и да се измерат клучните метрики, овозможувајќи им на брендовите подобро да разберат како да ги задоволат потребите на своите клиенти и да ги постигнат саканите деловни цели. 

Поврзани содржини