AI & E-commerce: Како вештачката интелигенција ќе го подобри функционирањето на е-продавниците

Кога некој ќе каже „вештачка интелигенција“, првото нешто што ќе ви падне на ум може да биде визија од филмови како што е филмот на Стивен Спилберг од 2001 година „A.I. Artificial Intelligence“, научно-фантастичен трилер „Ex Machina“ или култен класик „Blade Runner“ од 1982 година.

Но, кога станува збор за секторот за е-трговија, тоа е помалку за роботиката слична на човекот, а повеќе за технологиите за учење и алгоритмите што ја обезбедуваат основата.

Вештачката интелигенција може да им помогне на денешните онлајн трговци да испорачаат оптимизирано искуство на клиентите на нивните е-продавници со користење на собрани деловни и податоци за клиентите за да донесат подобри одлуки и попрецизно да ја предвидат иднината.

Ајде да погледнеме некои од начините на кои вештачката интелигенција и придружните технологии ја движат напред индустријата за е-трговија, од подобрување на интеракциите со клиентите до рационализација на деловните процеси.

Напредокот во технологијата и електронската трговија

Од дигитална трансформација и SaaS (software-as-a-service) до виртуелна реалност и вештачка интелигенција, технологијата продолжува да ги поместува границите на она што може да го направи е-трговијата.

Со сложениот напредок во технологијата, секој ден има нешто ново што се натпреварува за вниманието на е-трговците. Нема да имате загуба доколку пробате нешто ново и различно – вистинската задача е да ги идентификувате најдобрите можности за вашиот бизнис за е-трговија.

 

Вештачката интелигенција носи промени во индустријата за е-трговија

Вештачката интелигенција не е само нова технологија имплементирана поради нејзиниот „кул фактор“. Спроведувањето на вештачката интелигенција има потенцијал да влијае на поголем број деловни функции низ вашата организација.

Дефиницијата за вештачка интелигенција е широка и опфаќа: data mining, natural language processing и машинско учење (machine learning).

  • Data mining се однесува на собирање на тековни и историски податоци за информирање на предвидувањата.
  • Natural learning processing се фокусира на интеракцијата човек-компјутер и како компјутерите го толкуваат природниот човечки јазик.
  • Машинското учење се однесува на користење на збирка алгоритми за примена на минатото искуство или за давање примери за решавање на проблем. Deep learning вклучува алгоритми за слоевитост во обид да се добие поголемо разбирање на податоците.

Во текот на изминатите неколку години, технологијата за вештачка интелигенција созрева и стана моќна алатка за зголемување на продажбата и оптимизирање на операциите. Дури и многу мали бизниси за е-трговија користат технологија со некаква способност за вештачка интелигенција.

 

Придобивките од користењето на вештачката интелигенција во компаниите за е-трговија

Амазон одамна ги препозна придобивките од вештачката интелигенција и поврзаните технологии. Големата компанија за е-трговија користи машинско учење за да го подобри изборот на производи и корисничкото искуство и да ја оптимизира логистиката.

Една неодамнешна публикација од McKinsey & Company и Здружението на лидери во малопродажната индустрија именуваше седум императиви за преиспитување на малопродажбата во 2021 година и секој може на некој начин да биде поддржан од некој вид технологија информирана за вештачка интелигенција.

 

  1. Повеќе насочен маркетинг и рекламирање.

Според анкетираните e-трговци, персонализацијата е врвен приоритет, но само 15% велат дека целосно ја имплементирале персонализацијата низ каналите. Издвојте се од толпата со поперсонализирана порака и разговарајте еден-на-еден со вашите клиенти.

Напредокот во вештачката интелигенција и машинското учење овозможува подлабока персонализација за прилагодување на содржината по корисник. Со анализа на големите податоци од историјата на купување и другите интеракции со клиентите, можете да го намалите она што вашите клиенти навистина го сакаат и да ја испорачате пораката што најмногу ќе резонира.

 

  1. Зголемено задржување на клиентите.

Доставувањето насочени маркетинг и рекламни пораки персонализирани за нивните клиенти може да го зголеми задржувањето на корисниците на е-продавницата. Истражувањето за персонализација на сите канали на McKinsey покажа дека има потенцијал за зголемување од 10-15% во приходите и задржување од стратегиите за персонализација на сите канали.

Во извештајот се вели: „Критичен елемент на персонализацијата е градењето подобри податоци и увиди за клиентите, предност што исто така генерира дополнителна вредност … Нашето истражување сугерира дека рентабилноста за персонализација брзо ќе ја надмине онаа на традиционалниот масовен маркетинг“.

 

  1. Беспрекорна автоматизација.

Целта на автоматизацијата е да се постигне подобар резултат со што е можно помала човечка интервенција. Тоа може да значи сè, од закажување е-пошта во CRM или маркетинг алатка, користење на Zapier за автоматизирање на задачите или користење на напредна технологија за помош при вработување.

Вештачката интелигенција може да игра голема улога во тоа да ви помогне да ги автоматизирате повторливите задачи што го одржуваат функционирањето на вашата онлајн продавница. Со вештачката интелигенција, можете да автоматизирате работи како препораки за производи, попусти, шеми за  лојалност, корисничка поддршка и многу повеќе.

 

  1. Ефикасен процес на продажба.

Користењето на вештачката интелигенција може да ви помогне да создадете поефикасен процес на продажба со собирање податоци за вашите клиенти, автоматизирање на последователни барања за напуштени кошнички и многу повеќе. Може да им помогнете на клиентите така што ќе ги „натерате“ да комуницираат со чет-ботови за едноставни прашања.

 

Случаи за употреба на вештачка интелигенција во е-трговијата

Има многу случаи на употреба на вештачка интелигенција во е-трговијата и веројатно сте запознаени со многу од нив – можеби не знаете дека технологијата на која тие се изградени е всушност поврзана со вештачката интелигенција. Еве шест од најчестите:

  • Персонализирани препораки за производи.
  • Оптимизација на цените.
  • Подобрена услуга за клиенти.
  • Сегментација на клиентите.
  • Паметна логистика.
  • Прогнозирање на продажбата и побарувачката.

 

  1. Персонализирани препораки за производи.

Полесно е од кога и да е да се соберат и обработуваат податоците на клиентите за нивното искуство со купување преку Интернет. Вештачката интелигенција се користи за да понуди персонализирани препораки за производи врз основа на однесувањето на клиентите од минатото.

Веб-страниците што препорачуваат ставки што можеби ќе ви се допаднат врз основа на претходните купувања користат машинско учење за да ја анализираат вашата историја на купување. Е-трговците се потпираат на машинско учење за да снимаат податоци, да ги анализираат и да ги користат за да испорачаат персонализирано искуство, да имплементираат маркетинг кампања, да ги оптимизираат цените и да генерираат увид на клиентите.

 

  1. Оптимизација на цените.

Динамичните цени со овозможена вештачка интелигенција се стратегија за промена на цената на вашиот производ врз основа на понудата и побарувачката. Со пристап до вистинските податоци, денешните алатки можат да предвидат кога и што да стават на попуст, динамично пресметувајќи го минималниот попуст неопходен за продажба.

 

  1. Подобрена услуга за клиенти.

Со виртуелните асистенти и технологијата за чет-бот, можете да им дадете подобар впечаток на клиентите околу вашата корисничка поддршка. Иако овие ботови не се целосно самостојни, тие можат да ги олеснат едноставни работи, оставајќи ги асистентите за поддршка способни да се фокусираат на посложени прашања.

Виртуелните асистенти исто така ја имаат предноста што се достапни 24/7, така што прашањата и проблемите на „ниско ниво“ може да се решаваат во секое време од денот, без да го натерате вашиот клиент да чека.

 

  1. Сегментација на клиентите.

Пристапот до повеќе деловни и кориснички податоци и процесорска моќ им овозможува на е-трговците да ги разберат своите клиенти и да ги идентификуваат новите трендови подобро од кога било.

Во истражување на Accenture, тие пишуваат: „Системите со вештачка интелигенција можат многу брзо да истражуваат многу сложени и разновидни опции за ангажирање на клиентите и континуирано да ги оптимизираат нивните перформанси како што стануваат достапни повеќе податоци. Ова значи дека маркетерите можат да постават параметри и да дозволат AI да се оптимизира и да научи да постигнува прецизност“.

 

  1. Паметна логистика.

Според извештајот од Emerging Tech Brew, „Предвидувачките моќи на машинското учење блескаат во логистиката, помагајќи да се предвидат времињата на транзит, нивоата на побарувачка и доцнењата на испораката“.

Паметната логистика или интелигентната логистика се однесува на користење на информации во реално време преку сензори, RFID ознаки и слично, за управување со залихи и за подобро предвидување на побарувачката. Системите за машинско учење стануваат попаметни со текот на времето за да изградат подобри предвидувања за нивниот синџир на снабдување и логистичките функции.

 

  1. Прогнозирање на продажбата и побарувачката.

Неодамнешниот извештај на McKinsey сугерира дека инвестициите во анализата на клиентите во реално време ќе продолжат да бидат важни за следење и реагирање на промените во побарувачката на потрошувачите што може да се искористат за оптимизација на цените или насочен маркетинг.

 

Како да се имплементира вештачката интелигенција во е-трговија

Секогаш е примамливо да се пробаме во нови, возбудливи технологии. Но, ќе сакате да имате патоказ пред да започнете да имплементирате нова програма, за да бидете сигурни дека нема да изгубите време и пари на лажни стартапи.

 

  1. Направете стратегија.

Мора да започнете од некаде – и вашата стратегија ќе го постави патот што треба да го одите до вашата цел . Размислете што сакате да постигнете со вештачката интелигенција. Преземете практичен пристап и не заборавајте да започнете со мали акции. Секогаш можете да ги надградувате за да создадете поголеми успеси.

 

  1. Најдете случаи на употреба кои се релевантни за целокупната корпоративна стратегија.

Најуспешните случаи на употреба на вештачка интелигенција живеат на пресекот на деловните цели, диференцијацијата на податоците и лесно достапните модели на вештачка интелигенција. Сè што треба да се каже – треба да се фокусирате на можностите за генерирање приходи каде што имате предност во податоците и во контекст соодветен за докажаната технологија за вештачка интелигенција.

 

  1. Искористете ја експертизата од трета страна.

Дури и ако сте љубител на вештачката интелигенција, ќе сакате да прифатите стручна помош за ова. Побарајте експертиза од стручно лице кое ќе ви помогне да изградите стратешки патоказ. Таа трета страна може да биде корисна и во остварување на вашиот MVP (minimum viable product).

 

  1. Изградете целосно решение.

Откако ќе бидете сигурни во она што го произведе вашиот тим, време е да го изградите целосното решение. Немојте да се изненадите ако сè уште се потребни неколку повторувања пред да функционира како што очекувате. Како што вие и вашиот тим станувате посигурни да работите во областа на вештачката интелигенција, ќе почнете да гледате поголема корист од проектите што ги спроведувате.

 

Да резимираме…

Вештачката интелигенција звучи како да е излезена директно од sci-fi филмовите. Но, денес има многу технологија за вештачка интелигенција која изгледа помалку “нереална и далечна“ и која може да го подобри искуството на клиентите, да ги зголемува стапките на конверзија и да помага да се рационализира начинот на кој се води бизнисот.

Искористете ја така што ќе ја насочите кон подобрување на вашиот бизнис во е-трговијата.

—–

Преземено од Bigcommerce.com