РЕГИОНАЛЕН МАСТЕРКЛАС ЗА ЖЕНИ ВО Е-ТРГОВИЈА

Мастеркласот за жени од е-трговија на Балканот е дел од серијата на Мастерклас настани кои се организираат низ целиот свет, во рамки на “eTrade for Women” иницијативата на УНКТАД (Конференција на ОН за трговија и развој). Мастеркласот се организира со цел да се забрза развојот на е-трговијата во земјите во регионот и да се поддржи инклузивно проширување на претприемништвото во дигиталната економија за жените и воопшто учеството на жените во креирањето на клима за раст и развој на е-трговијата. Матеркласите се организираат од назначените жени-амбасадори за е-трговија.

Masterclass 2019

на тема

„Како да изградите успешен е-бизнис за жени претприемачи“

Masterclass 2021

на тема

„Поддршка на жените претприемачи за време на нивното дигитално патување“

УНКТАД, со поддршка од АЕТМ организираше два регионални Мастеркласови за жени од е-трговија на Балканот во 2019 и 2021 година, на кои главен домаќин беше УНКТАД Амбасадорот за е-трговија на Балканот – Нина Ангеловска. Присутните дигитални претприемачи од Балканот имаа можност да се инспирираат и да научат нови работи за релевантни теми за е-трговија од регионални експерти, како и да ги споделат нивните искуства со другите учесници, со цел да се креира заедница која ќе овозможи да се изгради просперитетна и инклузивна дигитална економија на Балканот.

Повеќе за одржаните мастерклас настани

Masterclass 1 – “Како да изградите успешен е-бизнис за жени претприемачи”

Првиот Masterclass, под насловот „Како да изградите успешен е-бизнис за жени претприемачи“ се оддржа на 26ти и 27ми октомври во ИННОФЕИТ Центарот во Скопје, во организација на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија (АЕТМ) и UNCTAD, со партнерство на Министерството за Финансии на Република С. Македонија. Со идеја да ги инспирираме и помогнеме на жени – дигитални претприемачи и да се осигураме дека жените од регионот имаат место и глас на масата за креирање политики за поинклузивна дигитална економија, на овој настан учествува 50тина жени од Македонија и од останатите земји од Западен Балкан, кои што имаат свој е-бизнис или се дел од дигиталниот сектор на компанијата во која работат. Мастеркласот беше совршена можност за учесниците да се поврзат со други жени од регионот, да можат да ги покажат своите е-бизниси меѓу себе, да научат важни нови работи од искусни и докажани говорници и секако, да се забавуваат додека прават сето ова. Дел од Мастеркласот беа и 10-тина говорници од земјата и странство, меѓу кои и говорници од компании како Booking.com и Seos.si. Сесиите со говорниците ги опфатија подемите и падовите на развој на бизнис преку Интернет, како SEO оптимизација и менаџмент на социјалните медиуми, како да ги претворите сировите податоци во дигитална интелигенција итн.

Masterclass #2 – “Поддршка на жените претприемачи за време на нивното дигитално патување”

Во јуни 2021 се одржа вториот дводневен регионален Мастерклас за жени во е-трговија од Балканот, под насловот: „Поддршка на жените претприемачи за време на нивното дигитално патување“, во виртуелен формат. На Мастеркласот присуствуваа повеќе од 90 жени – дигитални претприемачи од Северна Македонија, Албанија, Србија, Црна Гора, Босна и Херцеговина, Хрватска и Бугарија. За време на првиот ден од дводневниот Мастерклас, учесничките имаа шанса да ги слушнат презентациите на еминентни регионални експерти на теми поврзани со дигиталната економија, како што се корисничко искуство (UX) и задржување на клиентите, на кои се презентираа трендовите во овие области.Учесничките исто така ја проследија и панел дискусија за креирање на политики во е-трговија насловена „Градење силни дигитални екосистеми – перспективи од Балканот“. Панел дискусијата имаше за цел да ги покаже различните перспективи на панелистките за начините за поддршка на дигиталното претприемништво и за можностите за жените, да изградат просперитетна и инклузивна дигитална економија. Панелисти на оваа дискусија беа г-ѓа Мајлинда Демко, виш советник на министерката за финансии и економија на Албанија, г-ѓа Нина Ангеловска, УНКТАД Амбасадор за е-трговија на Балканот, како и г-ѓа Зорана Милидраг, ко-сопственик на 8 Services и глобален директор за е-трговија на Sport Vision.

Првиот ден од Мастеркласот беше завршен со неформален „Fireside” разговор со Нина Ангеловска. Во неформалниот разговор кој го водеше водителот Жарко Димитриоски, Ангеловска зборуваше за самите почетоци на развивањето на нејзиниот интерес за е-трговија, за предизвиците кои се појавиле за време на трансформирање на пазарот за е-трговија во Македонија со платформата Grouper.mk, за потребата од основање на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија, како и за подобрување на улогата на жените во општеството.

Постигнати резулати со иницијативата Masterclass:

Зајакнати дигитални вештини и поврзување. На првиот мастерклас земаа учество 40 жени – дигитални претприемачи, додека на вториот 90 (учесничките доаѓаа од Северна Македонија, Албанија, Србија, Црна Гора, Босна и Херцеговина, Хрватска и Бугарија).

Masterclass се реализираше со поддршка на УНКТАД – Обединети нации