Често Поставувани Прашања

Е-трговецот задолжително:

  • Прифаќа плаќање со платежна картичка
  • Има поставено контакт информации, правен субјект, односно седиште / адреса / email односно електронска адреса на веб страницата на е-продавницата
  • Има поставен единствениот даночен број на компанијата доколку е-трговецот е ДДВ обврзник
  • Има поставено Политика за приватност и заштита на лични податоци достапна за информирање на корисниците
  • Има поставено Услови за користење
  • Ги има истакнато цените на производите/услугите кои се нудат (со вклучени даноци или други трошоци)
  • Има објавено Политика за враќање на производите
  • Ги објавено сите трошоци на кои подлежи купувачот, вклучувајќи ги трошоците за доставата на производите
  • Го има објавено рокот на испораката на производите
  • Ги има објавено начините за подигнување / достава на производите
  • Ќе добиете потврда на email адреса за направена онлајн нарачка

Што треба да знаат е-купувачите кога ќе го видат Беџот за верификуван е-трговец?

А дополнително, може:

  • Да има поставено Политика или известување за користење на колачиња (cookies) – Колачињата се мали текстуални датотеки кои се запишуваат при посета на некоја веб страна. Колачињата чуваат информации за поставки во веб прелистувачот, како на пример: јазик, големина на фонт итн.
  • Во делот за регистрација на корисниците (или при наплата) да ги има јасно поставено одделните Политики (без однапред штиклирани checkbox) со кои купувачот треба да се согласи
  • Да има SSL сертификат (https) во URL-то на вашата веб продавница  т.е. во веб адресата на е-продавницата
  • Да ги истакнe картичните организации со кои може да се врши е-плаќање
  • На купувачите да им овозможи  да направат лесно корекција на податоците за испорака

Штетноста од сива економија во е-трговија

Сивата економија, позната и како неформална економија, се однесува на економски активности кои се случуваат надвор од законската рамка и често се карактеризираат со затајување на даноци, регулативи и заштита на трудот. Иако сивата економија може да изгледа корисна за некои поединци или бизниси на краток рок, таа генерално има негативни последици и импликации за бизнисите во е-трговијата и целокупната економија.

Кои се негативните последици од сивата економија во е-трговијата?

Нелојална конкуренција: 


Во контекст на е-трговија, операторите во сивата економија можат да основаат онлајн продавници и платформи без да се придржуваат до истите прописи, даноци и законски барања што мора да ги следат легитимните бизниси за е-трговија. Оваа нелојална конкуренција може да доведе до нефер пазарни услови каде што операторите во сивата економија можат да понудат пониски цени поради нивното затајување на даноци и други трошоци.

Губење на довербата на потрошувачите:


Е-трговијата во голема мера се потпира на довербата на потрошувачите, бидејќи клиентите обезбедуваат лични и финансиски информации за да вршат онлајн трансакции. Операциите во сивата економија, без исто ниво на одговорност и транспарентност, може да ја намалат довербата на потрошувачите во онлајн трансакциите, што ќе доведе до помала доверба и намалена активност во е-трговија во целина.

Прекршувања на интелектуална сопственост:


Во сивата економија, фалсификуваните производи, пиратски софтвер и други форми на прекршување на интелектуалната сопственост можат да дојдат до израз. Платформите за е-трговија може ненамерно да станат домаќини за овие незаконски активности, оштетувајќи ја репутацијата на легитимните бизниси и обесхрабрувајќи ги потрошувачите да се вклучат во онлајн купување.

Несигурни производи и услуги:


Бизнисите за е-трговија кои работат во сивата економија може да понудат супстандардни или фалсификувани производи. Ова може да резултира со незадоволни клиенти, негативни критики и потенцијални правни последици за легитимните бизниси за е-трговија кои одржуваат високи стандарди за квалитет.

Загуба на иновации и економски развој:

Бизнисите со е-трговија кои се дел од сивата економија може да се фокусираат на краткорочни добивки на сметка на долгорочниот раст и иновациите. Ова може да го попречи севкупниот напредок на секторот за е-трговија и да го ограничи неговиот потенцијал да придонесе за економски развој.

Слаба безбедност на податоците:


Е-трговијата се потпира на безбедноста на податоците и приватноста за да ги заштити информациите за клиентите. Операторите во сивата економија можеби нема да имаат приоритет на безбедноста на податоците, што потенцијално ќе доведе до прекршување и изложување на чувствителни податоци на клиентите.

Негативното влијание на сивата економија може да му наштети на угледот на легитимните бизниси за е-трговија, да ја намали довербата на потрошувачите, да го попречи растот и иновациите и да создаде нерамномерно поле за игра што ја поткопува правичноста на пазарот за е-трговија. Решавањето на активностите во сивата економија е од клучно значење за обезбедување на здрав и одржлив екосистем за е-трговија.

Асоцијацијата за е-трговија на Северна Македонија – АЕТСМ  континуирано работи на бројни иницијативи, за справување со сивата економија во е-трговијата, меѓу кои е и Беџот за верификуван е-трговец.