
Bol, најголемата онлајн платформа за онлајн продажба во Холандија, за првпат им овозможува на продавачи од надвор од Европската Унија да ѝ се придружат. Оваа година се очекува првите 100 продавачи од земји надвор од ЕУ да почнат со работа на платформата. Компанијата нагласува дека ќе има строг квалитетен надзор за понудите од земји како Кина, а производите мора да бидат складирани во рамките на Европа.
За разлика од петте најголеми пазари за е-трговија во Европа, каде што „сојузникот на мали и средни претпријатија“ Amazon е лидер, во Холандија и Белгија водечката позиција со години ја држи Bol.com. Компанијата остварува годишен обем на продажба од 5,9 милијарди евра, приходи од 3,1 милијарди евра и добивка (основна EBITDA) од 185 милиони евра. Сепак, Amazon постепено го намалува јазот.

Продажби од трети страни
Следејќи го примерот на американскиот гигант за е-трговија, Bol уште во 2011 година ја отвори платформата за надворешни партнери-продавачи. Бројот на партнери од Холандија и Белгија – а подоцна и од други европски земји – пораснал на над 50.000. На својот врв, околу две третини од вкупниот обем на продажби на Bol доаѓаа од трети страни. Во последните неколку години тој удел се намалил на околу половина, а и бројот на партнери благо опаднал. Како и Amazon, Bol нуди услуги за логистика и рекламирање.
Конкуренција од Кина
Како и Amazon, и Bol се соочува со сè поголема меѓународна конкуренција, особено од Кина. За да одговори на овој предизвик, пазарниот лидер сега ја отвора својата платформа за продавачи од надвор од ЕУ. „Многу добро ни оди,“ изјави директорот за е-трговија на Bol, Оскар Хундман, за холандскиот весник NRC.
„Ако се погледнеме себеси, засега не гледаме големи последици од растот на странските конкуренти. Но, секако, свесни сме дека пазарот се менува и сакаме да бидеме дел од таа промена.“
Хундман додаде: „Гледаме дека потребите на потрошувачите се менуваат. Луѓето сè повеќе се свесни дека постојат одлични производи насекаде низ светот. Сакаме да одговориме на таа побарувачка и да се осигураме дека потрошувачите нема да имаат причина да купуваат на друго место – особено не на платформи каде што се продаваат производи со низок квалитет.“
Проширување на асортиманот
Bol не планира одеднаш да додаде голем број нови производи или продавачи, објаснува Хундман. Наместо тоа, платформата сака да го прошири асортиманот со артикли кои сè уште не се достапни на страницата. Големо внимание ќе се посветува на квалитетот и на продавачите и на производите, кои мора да бидат складирани во Европа. „За нас, квалитетот не е ветување, туку услов. Затоа не можеме веднаш целосно да ја отвориме платформата за широк пристап на продавачи.“
Според Хундман, отворањето кон квалитетни партнери од надвор од ЕУ ќе помогне Bol „да остане што е можно по-релевантен за локалните потрошувачи. Сè додека купувачите продолжат да доаѓаат кај нас, можеме да ги држиме под контрола многу поголемите конкуренти.“
Извор: Ecommerce News