Во светот на многубројните е-трговци, не е доволно само да им понудите одлични производи на вашите купувачи. За да се истакнете од конкуренцијата и да ги зголемите конверзиите, исто така треба да го направите корисничкото искуство на вашата е-продавница едноставно и задоволувачко.
Треба да им олесните на купувачите да ги пронајдат производите, да ги додадат во кошничката и да го купат производот – пред да се оддалечат или да се премислат и да го одложат купувањето.
Што претставува корисничкото искуство (UX) во е-трговијата?
Корисничкото искуство во е-трговијата е начинот на кој крајниот корисник го доживува купувањето на одредена веб-локација. Секоја интеракција ја зголемува перцепцијата на корисникот за вашиот бренд, веб-локација и производ или услуга.
Тоа значи дека од моментот кога корисниците ќе пристигнат на вашата страница или апликација, тие почнуваат да формираат чувство за тоа колку е лесно, корисно и ефикасно онлајн искуството кое им го нудите. Секоја микро-интеракција и секој оддел за наплата на страницата придонесува за целокупното корисничко искуство, исто така и за веројатноста купувачите повторно да купуваат од вашата продавница.
Но, вашето корисничко искуство во е-трговијата се протега надвор од процесот на наплата.
UI и UX за е-трговија не се исти, но тие се тесно поврзани. Всушност, тие се толку испреплетени што луѓето често ќе разговараат за нив заедно, како во „UI/UX“.
Што се UI и UX?
Кориснички интерфејс за е-трговија (UI / User interface) е поврзан со начинот на кој корисникот комуницира со веб-локација преку елементи како копчиња или известувања. Дизајнот на интерфејсот го вклучува и тоа како естетиката и распоредот влијаат на овие интеракции. На пример, дизајнер на кориснички интерфејс може да експериментира со различни бои и распореди на копчињата.
Во меѓувреме, Корисничкото искуство (UX) во е-трговијата се мислите и чувствата на корисникот кои произлегуваат од неговата интеракција со тие елементи.
Моќта на висококвалитетниот UX (User experience/ Корисничко искуство) во е-трговијата
Во светот на онлајн купувањето, генерирањето сообраќај е најважно. Меѓутоа, ако e-продавница е преполна со UX проблеми, процентот на вашите продажби ќе биде низок.
Кои се придобивките од квалитетен UX во е-commerce?
Неколку важни придобивки кои би ги истакнале се:
- Подобрени стапки на конверзија и зголемен приход: беспрекорниот UX дизајн гарантира дека вашите маркетинг напори нема бидат залудни, претворајќи ги посетите на страницата во продажба.
- Зголемени просечни вредности на нарачката: купувачите кои можат без напор да најдат и да додадат производи во нивните потрошувачки кошнички, имаат поголема веројатност да ја зголемат просечната вредност на нарачката.
- Подобрена лојалност на брендот: супериорниот UX (User experience/ Корисничко искуство) дизајн не само што ги оптимизира стапките на конверзија, туку и ја поттикнува довербата и гради лојална база на купувачи.
Што опфаќа UX (User experience/ Корисничко искуство) во Е-трговијата?
UX во е-трговијата вклучува многу повеќе од само дизајнот на веб-страницата. Дизајнерите на UX во е-трговијата треба да обезбедат добро изработени карактеристики на веб-страниците, вклучувајќи ги следните аспекти:
- Брзина на вчитување: Дали вашата веб-страница се вчитува брзо и ефикасно на сите уреди?
- Навигација: Дали менијата се организирани на начин што корисниците лесно можат да се ориентираат?
- Пристапност: Дали вашата онлајн продавница ги исполнува сите стандарди за пристапност?
- Мапирање на патување: Дали корисниците се пренасочуваат на точните места кога кликаат на врски или копчиња?
- Мобилна пристапност: Дали вашиот сајт е лесно пристапен и функционален на мобилни уреди?
- Содржина: Дали текстот на вашата веб-страница ефикасно ги пренесува информациите и го репрезентира вашиот бренд?
Исто така, корисничкото искуство (UX) во е-трговијата има свои приоритети. UX дизајнерите треба да се стават во улогата на застапници на вашите купувачи, за да им обезбедат најпријатното искуство при купување, што може да започне уште пред да ја посетат вашата веб-страница.
Како да ги лоцирате и поправите проблемите со корисничко искуство на вашата е-продавница?
Еве неколку популарни начини за собирање повратни информации за корисничкото искуство – и квалитативни и квантитативни. Податоците и алатките како долунаведените ќе ви помогнат да ги идентификувате точките каде ангажманот на посетителите паѓа, како и областите на вашата е-продавница кои го привлекуваат вниманието на корисниците.
- Репризи на сесија
Многу е-трговци ги набљудуваат местата на интеракција на посетителите додека комуницираат со веб-страниците, користејќи алатки за повторување на сесиите. Набљудувањето на вистинското корисничко однесување дава реален увид во квалитетот на вашето корисничко искуство.
Кога гледате како корисниците комуницираат со вашата онлајн продавница, барајте однесувања како што се паузи, враќање назад и брзо кликнување.
- Пауза
Кога корисникот престанува да ‘’скрола’’ по екранот или паузира на елементот на страницата, тоа е знак дека неговото внимание е привлечено.
- Враќање назад
Kога корисникот ќе се врати на претходната страница, може да укаже на конфузија или тешкотии во наоѓањето на саканата информација. Ова може да се должи на нејасна навигација, недостаток на информации или премногу сложен процес на наплата.
- Брзо кликнување
Брзото кликнување, особено во истата област, може да укаже на фрустрација или збунетост. Ова може да се должи на копче што не реагира, нејасни инструкции или страница што бавно се вчитува.
- Анализа на страници
Алатките за анализа на е-трговија, како што е Google Analytics, можат да обезбедат вредни увиди за однесувањето на корисниците на вашата страница. Овие алатки може да ви покажат метрика како стапка на отскокнување, времето поминато на секоја страница и патеката што ја поминуваат корисниците низ вашата продавница. Анализирањето на овие податоци може да ви помогне да ги идентификувате страниците што имаат недоволно работење или предизвикуваат конфузија, што ќе ви овозможи да ги направите потребните прилагодувања.
- Корисничко тестирање
Можете да ангажирате услуга за тестирање на корисници за да соберете квалитативни повратни информации на вашата е-продавница или едноставно да побарате некој што го познавате кој никогаш претходно не ја користел вашата страница да ја ‘’испроба’’. Дајте им инструкции како: „Побарајте го кодот за попуст“, а потоа гледајте додека се обидуваат да ги следат тие упатства.
- Тест од пет секунди
Еден популарен кориснички тест вклучува прикажување на вашата страница на фокус група за краток временски период за да се види дали нејзината порака за брендот и предлогот за вредност се јасни. По пет секунди присуство на вашата е-продавница, прашајте ја групата што се сеќава на страницата.
Ако тестерите не можат да се сетат на вашата главна порака или предлог за вредност, тоа може да биде знак дека дизајнот и содржината на вашата страница треба да се поедностават за да се подобри нивното влијание.
Извори:
https://www.shopify.com/blog/ecommerce-ux
https://denovers.com/blog/why-ux-is-crucial-for-sales/
https://www.soluntech.com/blog/user-experience-the-key-to-customer-loyalty-and-business-growth
https://www.hotjar.com/ecommerce/ux/
https://www.toptal.com/designers/e-commerce/ecommerce-ux-design-principles