Нешто на кое што можеме да сметаме е дека социјалните медиуми постојано се менуваат.
Минатата година, автентичноста беше на највисоко (hello, BeReal) и релатибилноста стана поважна од кога било (goodbye, overuse of filters).
Во 2023 година, овие теми напредуваат со голема промена кон содржина која е community-led. Затоа, за да можете да keep up with all the trends, продолжете да читате за врвните трендови на социјалните медиуми што треба да ги имате предвид за 2023 година.
А ако повеќе преферирате да гледате видеа, погледнете го ова YouTube видео во кое се наведени неколку работи што мора да ги знаете за социјалните мрежи:
8 social media трендови што треба да ги знаете во 2023
Од подемот на YouTube Shorts до повеќе разговори за создавање содржина со вештачка интелигенција, ова се the trends to watch:
Тренд #1: Помалку copy & paste трендови
Во 2022 година, способноста за брзо прилагодување на трендовите беше клучна стратегија за раст на TikTok и Instagram.
Но, во 2023 година, веќе не е во тренд користењето на едно audio.
Со цел да се истакнат, креаторите и брендовите вградуваат пооригинална содржина во нивната севкупна стратегија. Видео содржините веќе се префрлаат кон casual storytelling.
@victoriaparis♬ original sound – Victoria Paris
Дури и едитирањето на видеа се врти се повеќе околу storytelling, како користење на повеќе апликации за создавање добри едити:
@des.quaaValentino Niño♬ original sound – des.qua
Предизвикот сега е да го направите вашето видео да се истакне помеѓу сите други слични видеа.
Најдобриот начин за problem-solving? Брендовите и креаторите започнуваат сопствени „трендови“ со користење на популарно аудио – но ставајќи свој уникатен спин на истото.
Во моментов, моделот Софиа Ричи го започна трендот со снимање на својот OOTD (outfit of the day) на многу уникатен начин.
@sofiarichiegraingeStaring the week off in Valentino♬ Lovely Day Austin Millz Remix – Austin Millz
Многу од креаторите го преземаат трендот и го реализираат во свое видео, а креаторката Јасмин Хиро го зема истиот тренд, но му става свој спин:
@yasminheroo💐♬ original sound – musicwithyourmom
Think less copy and paste; more original and off the cutting room floor.
Тренд #2: UGC креаторите блескаат
UGC (познато како содржина генерирана од корисници) е неверојатно популарна кај брендовите. Всушност, студија од 2021 година откри дека 80% од потрошувачите велат дека UGC силно влијае на нивните одлуки за купување.
Но, не секој бренд има безброј креатори кои прават user generated content, ниту пак интерен тим за создавање фотографии кои изгледаат органски.
Овде UGC креаторите стапуваат на сцена.
Во суштина, овие креатори добиваат плата за да создаваат UGC содржина за брендови.
И ако ова ви звучи многу како freelance работа, не сте далеку од вистината.
Во 2023 година, креаторите на UGC пополнуваат празнина на пазарот со зголемување на монетизирањето на Nano креаторите на социјалните мрежи – без потреба да објавуваат на нивните сопствени канали.
Тренд #3: YouTube Shorts ја доживува својата слава
Според Business Insider, прегледите на YouTube Shorts генерирале просечно 50B+ прегледи на ден – споредбено со 30B во 2022 година.
Привлечноста на YouTube Shorts е двојна: креаторите кои објавуваат на Shorts можат да привлечат повеќе гледачи на нивните подолги YouTube видеа и да го зголемат бројот на subscribers.
Плус, со новите можности за приходи на YouTube Shorts, платформата повторно се појавува како привлечна опција за креаторите. Cha-ching.
Тренд #4: AI goes mainstream
Иднината пристигна и вештачката интелигенција (AI) е официјално насекаде – и подостапна од кога било.
Има низа ефекти инспирирани од вештачката интелигенција кои се трендови на TikTok во 2023 година, вклучувајќи ја и можноста да се претворите во вашите омилени фиктивни карактери:
@rosecollections_ My doll would definitely sell out 😮💨#barbie #CapCut #fyp ♬ Black Barbies – Bhad Bhabie
Генераторите за копирање како Chat GPT и Jasper.ai станаа популарни и кај брендовите и креаторите за да им помогнат да изготват контури или идеи за пишана содржина.
И додека вештачката интелигенција не може да ја замени оригиналноста, креативноста или мисловното лидерство, веројатно ќе ја гледаме се повеќе во наредните години.
Тренд #5: Раст на бројот на LinkedIn креатори
Fun fact: LinkedIn е постар од Facebook. Па, зошто е на нашата листа на трендови на социјалните медиуми што треба да се гледаат во 2023 година?
Два збора: органски ангажман.
Креаторите се приклучуваат на платформата, внесуваат personal touch во нивните објави и се истакнуваат како експерти во нивните области.
Ако сте го занемарувале LinkedIn во минатото, можеби е време да се преиспитате.
Тренд #6: Keyword Search & SEO стапуваат на сцена
Move over Google – речиси половина од Gen Z користат TikTok и Instagram за пребарување наместо Google.
Ова значи дека ако сакате вашата содржина да биде откриена, оптимизирањето на вашите објави со keywords (клучни зборови) е поважно од кога било.
@later.com Words matter, especially when it comes to TikTok SEO. Want more TikTok views? Make sure you’re using relevant and descriptive keywords in your captions, automated closed captions, and your on-screen text! #tiktoktips #tiktokseo #tiktokseohacks #tiktokseotips #tiktokhacks ♬ original sound – Later
Во поширока смисла, оваа промена одразува како се промени пребарувањето онлајн.
Корисниците бараат поистражувачко искуство со курирани слики и лични искуства (како што е storytelling на TikTok и пишување на искрени reviews на Reddit).
СОВЕТ: Кога ја развивате вашата социјална стратегија за 2023 година, направете листа на клучни зборови за кои сакате да се рангира вашиот бренд и не заборавајте редовно да креирате социјална содржина околу нив.
Tренд #7: Сторителингот е помалку линеарен
Еден тренд што го забележавме во 2022 година, кој продолжува и во 2023, е концептот на раскажување приказна на средина наместо на почетокот.
Тоа е ultimate hook и навистина привлекува – без разлика за каква приказна се работи.
Профилот @nolitadirtbag е совршен пример. Неговиот анонимен креатор објавува смешни шеги за модните заедници во Њујорк.
Не сите ги разбираат шегите, но бројот на следачи на профилот брзо расте бидејќи луѓето сакаат да бидат дел од нив:
Еден тренд што го забележавме во 2022 година, кој почнува да расте во 2023 година, е концептот на раскажување приказна на средина наместо на почетокот.
Тоа е врвната кука – без разлика дали станува збор за декодирање на тема во тренд или споделување звучен залак што сигурно ќе ги спречи гледачите да ги следат нивните траки и ќе ги натера да посакаат да играат фаќање.
Сметката @nolitadirtbag е совршен пример. Неговиот анонимен креатор објавува дрски шеги за модните заедници со седиште во Њујорк.
Не се сите во шегата, но страницата брзо се зголемува затоа што луѓето сакаат да бидат вклучени во неа:
Овој стил на сторителинг ја поттикнува публиката да прочепка малку подлабоко за да разбере што се случува.
И дали воопшто има подобар начин да се привлече нечие внимание отколку да се натера да чувствуваат малку FOMO?
Тренд #8: Instagram вложува се повеќе во креатори
Се зборува многу за тоа дека популарноста на Instagram е завршена, особено за помладите генерации – но не можеме да го сметаме тоа во 2023 година.
Една причина? Апликацијата сè уште има над 1 милијарди месечни активни корисници.
И додека просечниот корисник може да има некои поплаки, моќта на Instagram лежи во тоа како ги привлекува (и задржува) креаторите.
Наша претпоставка: со објавувањето на функции специфични за креаторите, како што се новите Broadcast Channels, апликацијата ќе продолжи дa инвестира во нови features кои ќе ги задржат креаторите.
Извор: Later.com